Jelenleg hat olyan sínpár köti össze a két országot, mely alkalmas kisléptékű vasúti személyforgalomra, de ezek közül egyiken sem lehet utazni. Ennek megváltoztatása érdekében tárgyalások folynak a szlovák kormány vezetőivel – ismertette Magyar Levente.
Az államtitkár elmondta, Magyarország és Szlovákia között az egyik legjelentősebb közlekedési kapcsolat a komáromi új Duna-híd megépítése lesz.
A politikus emlékeztetett arra, hogy magyar-szlovák az unió egyik leghosszabb és egyben legrosszabban átjárható határszakasza. Az Orbán-kormány két ciklusa alatt a határátkelő pontok száma harmadával nőtt, most 34 átkelő üzemel.
Magyar Levente hozzátette, néhány éven belül autópálya köti majd össze Budapestet Kassával és Pozsonnyal.
Az államtitkár elmondta, hogy nagy reményeket kelt a felvidéki gazdaságfejlesztési program pályázata. Az érdeklődők nagy számából látszik, hogy sikerült megszólítani az érintetteket – fogalmazott.
„Az elmúlt hetven évben ilyen sok segítséget még nem nyújthattunk a felvidéki magyarságnak. Ezt annak tudható be, hogy az elmúlt években rendkívüli mértékben javult a szlovák-magyar államközi viszony, melynek fenntartásában továbbra is érdekeltek vagyunk, mert Pozsony ellenében soha nem lehetünk sikeresek” – zárta előadását Magyar Levente.