Alighogy kilábalt az amerikai dízelbotrányból, új piacok után néz a Volkswagen, s ezt Indiában véli megtalálni. A Tatával kötött szövetségtől a legnagyobb indiai gyártó is azt várja, hogy növelheti helyi piaci részesedését. A túlnyomórészt az alsóbb szegmensekben értékesítő Tatának most lehetősége nyílik felsőbb kategóriás autók gyártására is, s ezzel kielégítheti a vagyonosodó indiai középosztály igényeit is.
A projekt élére a VW Skoda üzletága áll, amely az alkatrészeket, illetve a járműveket tervezi majd. Günther Butchek, a Tata Motors vezérigazgatója máris kidogozott egy átszervezési programot, amely a hatékonyság növelésével, a gyártási késedelmek kiküszöbölésével, valamint intelligens megoldások bevezetésével segíthet átlendíteni a veszteséges működésen a cég személy- és teherautó-gyártását.
A VW önjáró és elektromos autók bevezetésével is növelni akarja ismertségét az indiai piacon. Matthias Müller, a Volkswagen vezérigazgatója szerint az együttműködésnek az a célja, hogy fenntartható és jövedelmező növekedést érjenek el a világ fejlődő piacain. A wolfsburgi konszern egyébként korábban már próbálkozott a fejlődő piacokon való komolyabb megjelenéssel, ám a Suzuki Motorral kötött partnersége komoly nézeteltérések miatt 2015-ben felbomlott.
India 1,3 milliárdos népessége és az autók iránti kereslet megugrása olyan más autógyártókat is az ázsiai szubkontinensre vonzott, mint a Fiat Chrysler vagy a Peugeot Citroën. A világ legnagyobb gyártójának számító Toyota, a VW ősi riválisa is puhatolózik, tárgyalásokat folytatva a Suzukival, amelynektöbb évtizedes tapasztalat áll a háta mögött a kisautók gyártásában. A minap Indiában járt Tojoda Akio és Szuzuki Oszamu (a Toyota és a Suzuki elnökei), s gyártási lehetőségekről is tárgyaltak Narendra Modi miniszterelnökkel.