A németországi zöldek pártja azt akarja, hogy változtassák meg az ország nemzeti himnuszát.
A balliberális térfélről már nem először érkezik efféle támadás a nemzeti hagyományok, illetőleg jelképek ellen.
A támadás hasonlít ahhoz a történethez, amikor a tavaly nyári labdarúgó Európa-bajnokság idején a zöldeknek a nemzeti zászlókkal és ahhoz kapcsolódó szurkolói életérzéssel akadt gondjuk, de például Észak-Rajna-Vesztfáliában sikerült elérniük, hogy a politikusok ne a német népre esküdjenek fel, mivel az „kirekesztő”.
Talán akadnak még olyan olvasóink, akik emlékeznek, Magyarországon a 90-es években az SZDSZ legszélsőségesebb liberálisai körében merült fel a gondolat a magyar nemzeti ima átírására, természetesen úgymond „a modernitás” jegyében, hiszen nekik minden ami eredeti, hagyományos, nemzeti az avittnak tekinthető.
Valami hasonló modernitás jegyében támadják a német balliberálisok most a németek nemzeti himnuszát, aminek ugye – talán sokan tudják – zenéjét Joseph Haydn írta 1797-ben, a szövegét pedig August Heinrich Hoffmann von Fallersleben 1841. augusztus 26-án és egyszer már modernizálták, amikor – talán valóban indokoltan – a II. világháborút követően kikerült belőle a „Deutschland, Deutschland über alles” kezdetű szakasz.
A zöldeknek most a „vaterland” és „brüderlich” kifejezésekkel van gondjuk, amelyekkel szerintük immár a himnusz nem felel meg a „nemek közti kapcsolat 21. századi követelményeinek”.
A jelek szerint tehát a szélsőséges és egyre agresszívabb liberális „genderkommandó” nem elégszik meg a leszbikus barbival és a transzi játékbabával, számukra a szülőhaza és a testvériség kifejezések sem felelnek meg, mivel ezeket himsovinisztának tartják.