„Két jövőkép létezik. Az egyik szerint a Földhöz leszünk kötve, amíg egy nap óhatatlanul valami szörnyűség nem történik, a másik viszont úgy szól, hogy kirajzunk más bolygókra. A második változat szerint borzasztó izgalmas, felemelő, és megéri miatta felkelni reggelente”
– mondta a népes hallgatóságnak a nemzetközi üzleti világ első számú fenegyereke. Nem kérdés, hogy az utazáshoz a Musk által kifejlesztett Space X-rakétákat vagy azok utódait lehetne használni, és szerinte ezek az űrutazások ötven éven belül megvalósulhatnak, akár a Jupiter holdjaiig.
A „hivatalos” űrjárművek töredékébe kerülő Musk-rakéták egy új nemzedéke lehet a Mars Colonial Transporter, ez – hasonlóan a befektető többi tervéhez – egyelőre fejlesztési fázisban van, de kellő érdeklődés esetén kiderül, hogyan lehet komolyabb tömegeket elszállítani a vörös bolygóra rövid idő alatt, ráadásul élve. Egy másik jóslatot is tett, szerinte tíz éven belül nagyon ritka lesz az az autó, amelyik nem lesz teljes mértékben automata, ez pedig azt is jelenti, hogy a nagyon közeli jövőben az autóvezetéssel foglalkozó embereknek új munkát kell találniuk. Ez Musk szerint rengeteg embert érint, márpedig ha beválik a jóslata, szerinte húsz éven belül a teljes népesség 12-15 százalékának kellene új munkát találnia.
Érdemes megemlíteni, hogy az automata kocsi is Musk-találmány, ahogy az sem véletlen, hogy őt hívták a dubaji fórumra, amelyen az előadók a jövő kormányzati lehetőségeiről cseréltek eszmét. A befektető egyik ötletét
– a tervek szerint – épp az emírségekben próbálnák ki, ez a vákuumos elven működő Hyperloop 12 perc alatt tenné meg az utat Dubaj és Abu-Dzabi között. Egyelőre csak papíron létezik a projekt, de a körülötte gerjesztett propaganda hatalmas hullámokat vet, miközben az sem biztos, hogy a szuperszonikus sebesség fölött száguldó kamra valódi elképzelés, vagy csak egyike a reklámcélú fejlesztéseknek, amelyek később működésképtelennek bizonyulnak.
A Hyperloop megépülése és sikere esetén megindulhatna az Öböl-térség közlekedési forradalma, Dubajt ezt követően össze lehetne kötni Rijáddal. A szaúdi fővárost jelenleg két óra alatt lehet elérni az elképesztően sikeres emírségből repülőgéppel, a vákuumkamra ötven perc alatt végigrobogna a sivatagon. A lelkesedést csökkentheti, hogy Rijád 1932 óta Szaúd-Arábia fővárosa, az olajat 1938-ban találták meg, és azóta csak a repülőteret fejlesztették.
A tervet mindazonáltal sokan szeretnék megvalósítani, így a francia nemzeti vasúttársaság is mögötte áll, ahogy az amerikai General Electric és az orosz RDIF állami befektetési alap, legalábbis a tervezők szerint így van. Ne feledjük el ugyanakkor, hogy Dubaj a világ egyik legnagyobb turisztikai célpontja, amely igyekszik érdekessé tenni önmagát, és nagyon sokat köszönhet az Emirates légitársaságnak, amely úgy próbálja intézni az átszállási politikáját, hogy az utasok megszálljanak Dubajban.
Ha valakinek, hát az Emiratesnek nem áll érdekében a Hyperloop megépítése, de a franciák sem azért fejlesztik a TGV-hálózatot ország- és világszerte, hogy az új ötlet kifogja a szelet a vitorlájukból.