Műszaki cikkekre és szórakozásra a családok 6 százaléka fordít pénzt ebben az időszakban. Meglepő módon a megkérdezettek nagyobb összegű növekedésről számolnak be a nyári, mint a karácsonyi kiadások esetén. Erre az lehet a magyarázat – jegyzi meg a Cofidis közleménye –, hogy ugyan a karácsonyi kiadások jóval több családot érintenek, utazni azonban a magasabb jövedelemmel rendelkező réteg tud, ők pedig jellemzően nagyobb összegeket költenek erre a célra.
Az utazás az a kiadás, amire a legnagyobb megelégedéssel tekintünk, ha pénzköltésről van szó, ezt követi a szórakozásra, a gyerekek táboroztatására, a ruházkodásra és a lakásfelújításra fordított pénz. Fesztiválra, esküvői ajándékra azonban az előbbiekhez képest jóval kevésbé szívesen adunk ki pénzt – derül ki a kutatásból.
A Cofidis összegzése arra is kitér, hogy a nyári kiadásokat a döntő többség saját jövedelemből, illetve spórolt pénzből fedezi. A lakásfelújítás és nyaralás esetében a többség már legalább fél évvel korábban elkezdi a spórolást.