Egy tavalyi kormányhatározat szerint a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) látja el hazánk közösségi bormarketing-feladatait, ennek kapcsán kötöttek megállapodást a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával (HNT) 2017 márciusában. A megállapodásnak az a célja, hogy lendületet adjon a hazai borturizmusnak, miközben a készülőben lévő új nemzeti turisztikai márkán keresztül népszerűsítse a magyar bor értékeit itthon és a világban.
A csütörökön Tokajban indult roadshow keretében az MTÜ és a HNT szakemberei hat hazai borrégióba látogatnak el, hogy szakmai párbeszédet folytassanak a szőlő- és borágazat képviselőivel. A jövő héten Egerben folytatják a tanácskozást, ahová a bükki, egri és mátrai borvidékek szakembereit várják.
Elhangzott: az új turisztikai márkának szerves része lesz a magyar bor, amely elválaszthatatlan a gasztronómiától. – Boraink egyesítenek számos olyan értéket, amit egyébként Magyarországról is gondolunk: a hozzáférhetőséget, a megismerhetőséget és a különleges történeteket – mutatott rá Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese. Mint mondta, az ügynökségnél azon dolgoznak, hogy a hazai bor és a gasztronómia párosa által kínált komplex élményt reklámozzák, mert turisztikai szempontból így lehet a legtöbbet kihozni e két területből.
Az ágazat és az állam bormarketing-együttműködése a következő szintre lép, amikor idén nyáron megkezdődik a Külgazdasági és Külügyminisztérium, az MTÜ és a HNT közös munkája annak érdekében, hogy az országos borverseny alapjain egy közös borkiválasztási rendszert hozzanak létre. Ennek eredményeként egy közös borválogatás születik meg. – Ez tartalmazni fogja a hazai és nemzetközi piacoknak megfelelő azon tételeket, amelyeket a marketingkommunikációs aktivitások során meg fogunk jeleníteni – jelentette be Brazsil
Dávid, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára az eseményen. Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára pedig kiemelte, hogy a tárca Eredetvédelmi programjának egyik célja a már oltalom alatt álló földrajzi árujelzőkben rejlő lehetőségek jobb kihasználása, hogy a magyar bor sokszínűsége rendezetté váljon. Ez segít abban, hogy a piac felé hatékonyan tudjuk kommunikálni a hagyományos és a termőhelyekre jellemző borokat, ennek érdekében elindult például a termékleírások felülvizsgálata ezen a nyáron.