Az új gyár megvalósítására 2012, az első gyár beindulása óta várt az iparág. Az eredeti beruházás idején a szükségesnél jóval nagyobb földterületet vett a Daimler. Sokan azt gondolták, hogy a beruházás elmarad, vagy más helyszínre viszik, mert a Mercedes-Benz idén április 29-én azt közölte, hogy 2018-ig új karosszériaüzemet épít Kecskeméten.
A 99 ezer négyzetméteres csarnok 80 milliárd forintból készül el, de a cég további 105 milliárdot fordít technológiafejlesztésre, valamint a termelőkapacitás bővítésére.
Ezt a beruházást fejeli meg a Daimler most az új autógyárral, amely a jelenlegi üzemhez hasonló nagyságrendű lesz. Várhatóan egy negyedik modellt gyártanak majd itt a most gyártott három kompakt Mercedes mellett. A gyár létrehozásáról Szíjjártó Péter miniszer egyezett meg a Daimler képviselőivel fél évvel ezelőtt, a részleteket a nemzeti beruházási ügynökség tárgyalta le.
2012. március 29. óta gyártanak Mercedes személygépkocsikat Kecskeméten. A Daimler AG több lehetséges kelet-európai helyszín közül választotta ki Kecskemétet. Az első autógyár költsége mintegy 800 millió euró volt, nagyjából 200 milliárd forint. A gyár jelenleg 400 embert foglalkoztat.
A Mercedes új gyára is komplex termelőhely lesz
A Mercedes második kecskeméti gyárában is lesz egy karosszéria-, egy felületkezelő és egy új összeszerelő üzem, valamint egy beszállítói ipari park – ismertette Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének elnöke pénteken, az egymilliárd eurós beruházással megvalósuló új autógyár építésének bejelentését követően, a kecskeméti városházán tartott sajtótájékoztatón.
az új kecskeméti Mercedes-beruházás biztos jövőt ígér a Pallasz Athéné Egyetem hallgatóinak
A Mercedes új kecskeméti gyárának frissen bejelentett megépítése kiszámítható jövőképet és Magyarországon párját ritkító karrierlehetőséget kínál a július 1-jén megalakult Pallasz Athéné Egyetem (PAE) hallgatóinak – jelentette ki pénteki sajtótájékoztatóján az intézmény ideiglenes vezetője.
Ailer Piroska hangsúlyozta: már az első gyárépítés is megváltoztatta az intézmény kecskeméti és szolnoki jogelődjének sorsát, meghatározta azok feladatait. Az elmúlt nyolc évben ennek jegyében hozták létre a GAMF karon a járműipari tanszéket és indult el a duális képzés is – tette hozzá.
Rámutatott: a magyar felsőoktatás palettáján új szereplőként 2016. július 1-én megjelent PAE létjogosultságát és az intézmény iránti bizalmat jelzi, hogy a felvételi eredmények alapján sikerült megőriznie a Kecskeméti Főiskola és a gazdálkodási karként integrálódott Szolnoki Főiskola korábbi népszerűségét és stabil pozícióit. A jövő legfontosabb feladata pedig a klasszikus értelemben vett egyetemmé válás lesz – fogalmazott Ailer Piroska.