A V4-ek összehangolt marketingjének főbb célpiacai lesznek ebben az évben az Amerikai Egyesült Államok, Oroszország és a volt FÁK-államok, továbbá Kína. Közölték: egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a fiatalabb korosztályt innovatív marketingeszközökkel, például a közösségi médiában folytatott kampánnyal érjék el. A találkozón elhangzott, immár mindhárom V4-partner állam szerepel Magyarország tíz fő küldőországának rangsorában.
A 2016-os adatok alapján a vendégéjszakák két számjegyű növekedésével Csehország a negyedik, Lengyelország pedig – két hellyel előrelépve – az ötödik helyre került. Szlovákia hónapról hónapra húsz százalék körüli növekedést produkálva a tizedik lett a beutazók listáján, kiszorítva a pozíciót hagyományosan elfoglaló Hollandiát.
Arról is szó esett, hogy 2017 októberében a Kínával együttműködő 16 kelet- és közép-európai ország lehet a Makaóban megrendezendő 6. Global Tourism Economic Forum díszvendége, amely kiváló alkalmat teremt a régió bemutatkozására. – Magyarországnak 2017 az együttműködésben nagy lehetőséget hoz, mert júliusban átveszi a V4 soros elnökségét Lengyelországtól – emlékeztetett a turisztikai ügynökség.