A 2014-ben kezdődött, fogyasztói jogokkal kapcsolatos kampány célja az uniószerte hatályos fogyasztói jogokkal kapcsolatos általános ismeretek terjesztése a kereskedők és a fogyasztók körében.
Ennek részeként az Európai Bizottság kéthetes tájékoztató kampányt indít a Facebook segítségével az alapvető vásárlói tudnivalókról, illetve hogy felhívják a figyelmet arra, március 10-én az európai fogyasztói nap volt, holnap pedig a fogyasztók világnapjára is fordítson figyelmet a közvélemény.
A felvilágosító kampány öt alapvető fogyasztói jogról szól. Így például felhívja a figyelmet arra, hogy internetes vásárlás esetén már tizennégy napos határidő illeti meg a vásárlót elállási jogának gyakorlásakor, ami jóval előnyösebb a korábbi, hétnapos határidőnél.
A kampány a határokon átnyúló vásárlások, illetve a termékkereskedelemben gyakran előforduló hibák esetén biztosított szavatossági jogokról is részletes tájékoztatást nyújt. A fogyasztókat arra is szeretnék figyelmeztetni, hogy a reklámokban, hirdetésekben milyen félrevezető módszerekkel találkozhatnak – ezek ismeretében elkerülhető, hogy pórul járjunk vásárláskor. Gyakoriak továbbá a tisztességtelen szerződési feltételek az egyes üzletkötések során, például a termékbemutatókon. A március végéig tartó társadalmi kampány minderről átfogó tájékoztatást nyújt, részletek a www.nfh.hu honlapon olvashatók.