Engedélyezési tervet és tenderdokumentáció készítését várja a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) január 30-ig azoktól a pályázóktól, akik az M9-es autóút Vasvár–Zalaegerszeg közötti szakaszát megtervezik. A megközelítőleg 38 kilométeres gyorsforgalmi útnak kétszer két forgalmi sávja lesz majd, középen fizikai elválasztással. Az útszakaszhoz kapcsolódó terveknek csatlakozniuk kell valamennyi érintett – tervezett vagy már megépült – gyorsforgalmi útszakaszhoz. A keresztező forgalom elvezetésére hét külön szintű csomópont épül majd. A közbeszerzési értesítőben olvasható felhívás már a második változat ebben a tárgyban, a pályázatok beadásának a határidejét módosították későbbi időpontra. Az építkezés megkezdését 2018-ra teszik.
A Vasvár–Zalaegerszeg közötti gyorsforgalmi út az első szakasza lehet a régóta tervezett M9-esnek, amelynek nyomvonala Soprontól Szegedig húzódik, érinti Zalaegerszeget és Kaposvárt is. A zalai megyeszékhelyen élőknek az országos gyorsforgalmi úthálózatba való bekapcsolódás a tét. Ha elkészül az M9-es említett 38 kilométeres szakasza, akkor kapcsolódhat az M8-ashoz, amelynek számos szakasza vált négysávossá az utóbbi években, és jelenleg is folyik a Körmend és Rábafüzes (országhatár) közötti út fejlesztése.
A Modern városok program részeként 2015 áprilisban Zalaegerszegen Orbán Viktor miniszterelnökkel megkötött stratégiai megállapodás tartalmazza, hogy az M9-es Vasvár felé vezető első szakaszát megépítik, valamint hogy a 76-os főutat kétszer két sávossá fejlesztik, és ezzel létrejön a kapcsolat az M7-eshez is. A NIF honlapja szerint zajlik az előkészítés, azonban még nincs végleges nyomvonal.
A Magyar Idők úgy értesült, hogy a Zalai-dombság nehéz terep a gyorsforgalmi út építésére, ezért csúszik a nyomvonal végleges kijelölése, ami a feltétele a kiviteli tervek elkészítésének. Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter egy tavalyi interjúban elismerte, hogy gazdasági szempontból Zalaegerszeg nehezen megközelíthető település, a kormány ezért hozott döntést a fejlesztésről. A 76-os út hazai költségvetésből készül, az M9-es Zalaegerszeg és Vasvár közötti szakasza pedig európai uniós források bevonásával valósul meg.
Az M9-es sztrádáról sok szó esett az utóbbi években, de még nem épült meg egyetlen része sem. Az M9-es Soprontól a Szeged M5–M43 autópálya-csomópontig két jellemző szakaszra bontható. Az ország nyugati részén Soprontól Nagykanizsáig 155 kilométer hosszúságú, főként észak–dél irányú szakasz épül majd meg.
Ehhez kapcsolódik az ország déli részén Nagykanizsától Szegedig egy nyugat–kelet irányú gyorsforgalmi kapcsolatot biztosító, 270 kilométer hosszúságú rész. Az M9-es gyorsforgalmi út teljes hosszán hét megye (Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala, Somogy, Tolna, Bács-Kiskun és Csongrád), öt megyeszékhely (Szombathely, Zalaegerszeg, Kaposvár, Szekszárd és Szeged), több jelentős város és község között teremt közúti összeköttetést. Az országos gyorsforgalmiút-hálózatban az M9-es jelentős szerepet tölt be a Budapest központú (M1-es, M2-es, M3-as, M5-ös, M6-os, M7-es), sugaras szerkezetből fakadó M0-s túlterheltségének csökkentésében, a hiányzó gyűrűirányú kapcsolat megteremtésével.