Hazánkban okostelefont 4,7 millióan, a felnőtt magyar internetezők 85 százaléka használ, közülük több mint 3,7 millióan mobilinterneteznek is. Netből azonban sosem elég, különösen nem az okostelefonosok által leginkább kedvelt közösségi média, a kommunikációs és navigációs alkalmazások használata esetén, áll az eNET – Telekom Jelentés az internetgazdaságról című friss kutatásában.
A közösségimédia-alkalmazások minden tekintetben kedvencek: nemcsak a legnagyobb arányban, de a leggyakrabban is használt appok. Az okostelefonosok háromnegyede legalább napi rendszerességgel használja ezeket, ezen belül 8 százalék óránként, 54 százalék naponta többször, 13 százalék pedig naponta egyszer. A közösségi oldalakon a legkedveltebb tevékenységek a hírolvasás, a chatelés, a lájkolás, a képek posztolása és a kommentek írása.
A konkrét közösségi alkalmazások közül a Facebook utolérhetetlen: 86 százalék látogatja okostelefonján, míg a Twitter esetében az oldalt okostelefonról látogatók aránya 22, a LinkedIn esetében pedig 16 százalék. A fotómegosztás tekintetében az Instagram vezet, a használati aránya 34 százalék.
Az online üzenetküldő alkalmazások teljesen háttérbe szorították az SMS-eket: tízből hét chates appokat (is) használó inkább online küld üzenetet SMS helyett. Chat esetében is a Facebook vezet: FB Messengert az okostelefonosok 80 százaléka használ készülékén.
Ezt követi a Viber, a Skype és a WhatsApp. Navigációs alkalmazásokat a válaszadók közel fele legalább hetente szokott használni okostelefonján, jellemzően hosszabb utakhoz.
A navigációs alkalmazásokat használók 58 százaléka aktuális forgalmi helyzetet is mutató appokat használ, amiket 92 százalékuk rendkívül hasznosnak tart a dugók elkerülésében. A navigációs alkalmazások közül a Google Maps használata a leginkább jellemző (77 százalék), a Waze használati aránya 36 százalék.