Miközben április óta zajlik a kivitelezése az M4-es gyorsforgalmi út M0-s és Cegléd közti részének, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő meghirdette a következő, a Cegléd és Abony közötti szakasz pályázatát. A kiírás szerint a nyertes pályázónak kétszer két sávos gyorsforgalmi utat kell építenie 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, 26,60 méter koronaszélességgel, stabilizált (azaz nem burkolt) leállósávval. Az útszakaszon óránként legfeljebb 130 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a járművek. Ezen belül a meglévő kétszer két sávos nyomvonalat hat kilométer hosszon át kell építeni, a kétszer egy sávos utat 11 kilométeren négysávossá kell bővíteni. Emellett két csomópont, nyolc alul- és felüljáró, egy pár pihenő és 1700 méternyi zajárnyékoló fal létesítése a nyertes pályázó feladata.
Korábban már elindult az építkezés az M4-es gyorsforgalmi út M0-s és Cegléd közötti szakaszán, a beruházás a tervek szerint 2018 utolsó negyedévében ér véget. Ahogy arról korábban beszámoltunk, az M0-s és Cegléd közötti szakasz két projektben valósul meg, Üllő és Albertirsa között közel 30 kilométer hosszúságban új nyomvonalon, illetve Albertirsa és Cegléd között 14,3 kilométeren a régi út bővítésével. Az első szakaszban új nyomvonalú út épül Gyömrő, Péteri, Gomba, Monor, Monorierdő és Pilis elkerülése érdekében. A második szakaszon, Albertirsán túl a már meglévő szakaszt kétszer két sávosra bővítik, ez jelenleg is elkerüli az ottani településeket. Az M4-es és az M0-s találkozásánál a Vecsés és Üllő térségében levő, a két település elkerülését biztosító mintegy 10 kilométeres szakasz már korábban elkészült.
Időközben megjelent a magyarországi közutak fejlesztésére kiírt közbeszerzések eredménye. A beruházó Magyar Közút Nonprofit Zrt. közzétette, hogy a most létrejövő keretmegállapodásoknak köszönhetően nettó 271,6 milliárd forintos értékben, a 2017–2020 évekhez kapcsolódóan hazai és uniós forrásból finanszírozva a helyi és országos közúthálózaton végeznek fejlesztéseket és felújításokat.
Az Észak-Alföld régióban (Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok) az eljárás megindításakor elrendelt szakaszok hossza 278 kilométer, a keretösszeg nettó 46,1 milliárd forint. Észak-Magyarország (Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád) régiójában a szakaszok hossza: 270 kilométer, a keretösszeg nettó 43,4 milliárd forint. A Dél-Alföld régiójában (Bács-Kiskun, Csongrád, Békés) a projektszakaszok hossza 204 kilométer, a keret nettó 46,1 milliárd forint. Dél-Dunántúlon nettó 36 milliárd forint a keretösszeg, amelyből 155 kilométer újítható fel. Közép-Dunántúl és Közép-Magyarország régiója együtt jelenik meg a hirdetményben. A szakaszok hossza: 214 kilométer, a keret nettó 54,3 milliárd forint. Nyugat-Dunántúlon 134 kilométert újíthatnak fel 43,4 milliárd forintért.