Komoly fellendülés előtt áll a magyar interkontinentális légi forgalom. Emlékezetes, hogy a Malév leállását követően gyorsan kivonultak Budapestről az amerikai és ázsiai légitársaságok.
Az európai úti célok tekintetében már túlszárnyalta a piac a Malév előtti állapotot, a kontinensközi járatokat azonban csak mostanra sikerült helyreállítani. Jövő májustól négy menetrendszerű, közvetlen légi kapcsolat is az utazók és szállítmányozók rendelkezésére áll majd a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren.
A minap jelentette be a világ legnagyobb légitársasága, az American Airlines, hogy menetrend szerinti gépeket indít Budapest és Philadelphia között a jövő nyári szezonban, a Boeing–767-300-as gépek hetente több mint 2800 ülőhelyet kínálnak a két város között.
Versenytársként hetente hatszor repül majd közvetlenül Budapestről New Yorkba és Chicagóba a lengyel LOT légitársaság, amely Boeing–787-es Dreamlinerrel teljesíti a járatokat. Idén májusban már a második szezonját kezdte meg Ferihegyen a kanadai Air Canada Rouge, így Budapestről minden eddiginél több járattal lesz közvetlenül elérhető Torontó. Pekingbe már két éve, 2015 májusa óta jár az Air China kínai nemzeti légitársaság járata. Az Airbus A 330–200-asok hetente négy alkalommal közlekednek a magyar és a kínai főváros között.
A Budapest Airport készül az új járatok kezelésére, a 2B terminálon jelenleg épülő és jövő nyárra elkészülő utasmólót kifejezetten arra a célra tervezték, hogy kiszolgálja a széles törzsű repülőgép-állóhelyekre megnövekedett igényt. De ugyancsak jövőre adhatják át a Cargo City komplexumot, amely a 2. terminál közelében épül majd, és a cargo légitársaságokat kiszolgáló létesítmény lesz.
Az interkontinentális forgalomban közlekedő széles törzsű gépeknek jelentős szerepük van a nemzetközi árufuvarozásban. Az utasszállító gépeken ugyanis úgynevezett belly cargót, vagyis a repülőgép rakterében a poggyászok mellett extra teherárut is szállítanak.
Egy Boeing–777-es repülőgép rakterébe irányonként akár 20 tonna áru is pakolható. Mindezek következtében Magyarország logisztikai és áruelosztó szerepét növelik a hosszú távú repülőjárat-indítások, és ezek révén Bécs és Prága mellett a magyar főváros mint logisztikai központ újra teret nyerhet a légiteheráru-fuvarozásban.
A cargo az utóbbi években egyébként is emelkedő pályán mozog Ferihegyen. Júliusban 10 729 tonna volt a forgalom, miközben tavaly csak szeptemberben haladta meg a 10 ezer tonnát. Az első negyedévben pedig nem kevesebb, mint 30 060 tonna árut mozgattak meg a repülőtéren, ami 32,3 százalékos növekedés az előző év első negyedévéhez képest.