2017. május 23., kedd, Dezső napja
Gazdaság
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: http://magyaridok.hu/gazdasag/stadler-ceg-gyarthatja-del-alfoldi-varosokat-osszekoto-szerelvenyeket-1593676/

A Stadler cég gyárthatja a dél-alföldi városokat összekötő szerelvényeket

Az új jármű utast is szállíthat majd villamosként, de vonatként is közlekedhet
A Stadler Rail Valencia S.A.U., a svájci cég spanyol leányvállalata nyerte meg a MÁV-Start 8+4 darabos dízel-villamos tramtrain jármű beszerzésére kiírt pályázatát. Az uniós forrásból megvalósuló fejlesztés célja a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tramtrain-összeköttetés megteremtése, a beszerzés értéke tízmilliárd forint.

Ha minden az előzetes tervek szerint halad, 2019 első negyedévétől már közlekedhet a tramtrain Hódmezővásásárhely és Szeged között. Mint emlékezetes, január elején jelent meg a közbeszerzési kiírás a vasúti pálya tervezésére és kivitelezésére. A munkákra húsz hónapos, nem hosszabbítható határidőt szabott a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt.

Ez azt jelenti, hogy, két éven belül megindulhat a forgalom a két város között. Szinte ezzel egy időben a MÁV-Start is kiírta a pályázatot a szerelvényekre. Nyolc, valamint még négy opciósan lehívható hibrid, dízel- és villamos üzemre egy­aránt alkalmas járműre vártak ajánlatot. A pályázatot elbírálták, és a nyertes a Stadler spanyol leányvállalata lett. Korábbi sajtóhírek szerint a vasútipálya-építés költsége 13, a járműveké tíz­milliárd forint lehet.

Forrás: Katona Vanda

A hibrid vonat naponta 8-9 ezer ember utazását könnyíti meg

A szerződés részleteiről egyelőre nincsenek információk, de tavaly szeptem­berben a berlini vasúti szakkiállításon az érdeklődők megnézhették a Stadler által Chemnitz városnak gyártott Citylink tramtrain járműveket. A Stadler Rail Valencia S.A.U. által gyártott szerelvény 37,2 méter hosszú és 2,65 méter széles, négy forgóváza közül kettő hajtott. A jármű a városi pályákon a villamos által használt felsővezetékből nyeri az energiát, a vasúti pályán dízelmotorral halad.

A MÁV-Start feltételfüzete szerint az új vonatok nemcsak Szeged és Hódmezővásárhely között, hanem akár Békéscsabáig, valamint Kiskunfélegyháza–Szeged és Makó–Újszeged között is közlekedhetnek majd. A járműveknek egyaránt meg kell felelniük a városon belüli, villamosvasúti közlekedésnek és a regionális gyakorlatnak megfelelő, egyórányi, kényelmes utazást biztosító feltételeknek. Négyzetméterenként négy álló utassal számolva a minimális férőhely-követelmény 138 utas, emellett két helyet fenn kell tartani a kerekesszékkel utazóknak is. A legnagyobb sebesség száz kilométer.

A hibrid vonat naponta 8-9 ezer ember utazását teszi komfortosabbá. Szegeden kétszázezren, Hódmezővásárhelyen 47 ezren élnek. A két megyei jogú város közötti kapcsolat nagyon szoros, de hosszú távon még szorosabbá válhat: szakértők szerint 300 ezres várossá nő majd össze Szeged és Hódmezővásárhely.

Hirdetés

Kiemelt

Az atombomba, amely valójában bumeráng

Az egyesített baloldalnak annyira kevés sikerélménye volt az áhított megregulázásunkkal kapcsolatban, hogy kiéheztek egy Magyarországot elítélő határozatra.

Poszt-trauma

Alföldi Róbert ismét coming outolt

Új taggal bővült a Soros-sereg.

Vona Gábor esete a nagy mellénnyel

A Jobbik „cukisodása” tanagyag lesz.

Háborús bűnöshöz hasonlítják Orbánt

Mérgezik a Délvidéket.

Mutatjuk a címlapot, ami felrobbantotta a világhálót

Humor a pöcegödörből.

Hirdetés

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!