2017. április 27., csütörtök, Zita napja
Gazdaság
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: http://magyaridok.hu/gazdasag/stadler-ceg-gyarthatja-del-alfoldi-varosokat-osszekoto-szerelvenyeket-1593676/

A Stadler cég gyárthatja a dél-alföldi városokat összekötő szerelvényeket

Az új jármű utast is szállíthat majd villamosként, de vonatként is közlekedhet
A Stadler Rail Valencia S.A.U., a svájci cég spanyol leányvállalata nyerte meg a MÁV-Start 8+4 darabos dízel-villamos tramtrain jármű beszerzésére kiírt pályázatát. Az uniós forrásból megvalósuló fejlesztés célja a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tramtrain-összeköttetés megteremtése, a beszerzés értéke tízmilliárd forint.

Ha minden az előzetes tervek szerint halad, 2019 első negyedévétől már közlekedhet a tramtrain Hódmezővásásárhely és Szeged között. Mint emlékezetes, január elején jelent meg a közbeszerzési kiírás a vasúti pálya tervezésére és kivitelezésére. A munkákra húsz hónapos, nem hosszabbítható határidőt szabott a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt.

Ez azt jelenti, hogy, két éven belül megindulhat a forgalom a két város között. Szinte ezzel egy időben a MÁV-Start is kiírta a pályázatot a szerelvényekre. Nyolc, valamint még négy opciósan lehívható hibrid, dízel- és villamos üzemre egy­aránt alkalmas járműre vártak ajánlatot. A pályázatot elbírálták, és a nyertes a Stadler spanyol leányvállalata lett. Korábbi sajtóhírek szerint a vasútipálya-építés költsége 13, a járműveké tíz­milliárd forint lehet.

Forrás: Katona Vanda

A hibrid vonat naponta 8-9 ezer ember utazását könnyíti meg

A szerződés részleteiről egyelőre nincsenek információk, de tavaly szeptem­berben a berlini vasúti szakkiállításon az érdeklődők megnézhették a Stadler által Chemnitz városnak gyártott Citylink tramtrain járműveket. A Stadler Rail Valencia S.A.U. által gyártott szerelvény 37,2 méter hosszú és 2,65 méter széles, négy forgóváza közül kettő hajtott. A jármű a városi pályákon a villamos által használt felsővezetékből nyeri az energiát, a vasúti pályán dízelmotorral halad.

A MÁV-Start feltételfüzete szerint az új vonatok nemcsak Szeged és Hódmezővásárhely között, hanem akár Békéscsabáig, valamint Kiskunfélegyháza–Szeged és Makó–Újszeged között is közlekedhetnek majd. A járműveknek egyaránt meg kell felelniük a városon belüli, villamosvasúti közlekedésnek és a regionális gyakorlatnak megfelelő, egyórányi, kényelmes utazást biztosító feltételeknek. Négyzetméterenként négy álló utassal számolva a minimális férőhely-követelmény 138 utas, emellett két helyet fenn kell tartani a kerekesszékkel utazóknak is. A legnagyobb sebesség száz kilométer.

A hibrid vonat naponta 8-9 ezer ember utazását teszi komfortosabbá. Szegeden kétszázezren, Hódmezővásárhelyen 47 ezren élnek. A két megyei jogú város közötti kapcsolat nagyon szoros, de hosszú távon még szorosabbá válhat: szakértők szerint 300 ezres várossá nő majd össze Szeged és Hódmezővásárhely.

Kiemelt

Fucsovics Márton fejben fáradt el

A 25 éves nyíregyházi fiú az első szettben négyszer is asszisztált a spanyol adogatásához, azaz négy játékban volt képtelen fogadóként pontot nyerni.

Poszt-trauma

Perre fel!

Január elseje után bárki perre mehet a rosszul elhelyezett KRESZ-táblák ügyében.

Egy Komáromy egy csecsen

Új hős született.

Így fonják át Soros polipjának csápjai a ballib médiát 2.

Így és ezért válhat a „független sajtóorgánum”, a hírgyár távolról irányított hírmanipulációs és politikai agitációs központtá.

Így kell Soros György lelkét simogatni

Ahogy a 444-nél a független, szabad újságírást értelmezik

Hirdetés

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!