Tállai András külön sikeresnek nevezte az adóhivatal ügyfélbarát szolgáltatását, a támogató eljárást, hozzátéve, hogy ezek többségénél elegendő volt a telefonos konzultáció.
– A támogató jellegű ellenőrzés során majd félmillió magánszemély jogviszonyát rendezte az adóhatóság. Ezeknél a vizsgálatoknál a járulékbevallások adatait vetették össze a kockázatelemzők a bejelentő- és a változásbejelentő lapokon szereplő információkkal. Eltérés esetén a vállalkozókat az adóhivatal kereste meg, de nem azért, hogy a mulasztás miatt bírságot szabjon ki, hanem azért, hogy segítsen – fejtette ki az államtitkár.
Az adóhivatal rendezte azokat a „tévedéseket” is, amikor egy adott cég úgy fizette ki a nem jelentett alkalmazott után a közterheket, hogy az illető már nem is ott, hanem egy másik társaságnál állt alkalmazásban. A NAV emiatt több millió forintot utalt vissza az érintett vállalkozóknak.
Tállai András hangsúlyozta: az ellenőrzés alapelve változatlan, a cél az, hogy továbbra is segítse az önadózást, valamint a vállalkozás, a magánszemély érdekére éppúgy tekintettel legyen, mint az államkasszáéra.