Hamarosan megoldódik a Malév balkáni járathálózatának pótlása, ezzel pedig értelmét veszti egy regionális légitársaság alapítása. Mint emlékezetes, hat, egyenként 80-100 személyes repülőgépet ajánlott fel az orosz Szuhoj Superjet 100 gyártója a magyar kormányzatnak egy közös légitársaság működtetéséhez. Csakhogy ezekkel a gépekkel legfeljebb a Malév által ellátatlanul hagyott balkáni fővárosokba lehetne repülni. Minderre azonban nem lesz szükség, ha a magyar kormány támogatást nyújt olyan légitársaságoknak, amelyek vállalják az akár veszteséges járatok indítását. A következő hetekben jelennek meg ugyanis az Európai Unió hivatalos lapjában a koncessziós pályázati felhívások a Budapestről a nyugat-balkáni célállomásokra közlekedő légi járatok üzemeltetésére – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI kérdésére.
A nyertes légi fuvarozókkal a tervek szerint június végéig köthetik meg a négyéves időtartamra szóló szerződéseket. Az NFM azt közölte, hogy a kormányzat Szófia esetében az uniós szabályok szerinti úgynevezett közszolgáltatási kötelezettség előírása mellett döntött, míg a nyugat-balkáni célállomásoknál koncessziós beszerzési eljárás megindítását tartja célszerűnek. A nyilvános pályázaton nyertes légitársaságok monopolhelyzetben szolgálhatják ki az érintett útvonalakat. Az érintett útvonalakon elszenvedett veszteségek ellentételezésére igényt tarthatnak egyfajta kompenzációra is.
Nem lesz Kecskeméten Mercedes-repülőtér
Nincs kapcsolódási pont a Mercedes-Benz gyár és a kecskeméti repülőtér tervezett fejlesztése között – közölte lapunk kérdésére az üzem. A kérdést azok a sajtóértesülések indokolták, amelyek szerint a város katonai repülőterének polgári célú kiépítése a német autógyártó érdekeit szolgálja, mint ahogy a győr–péri repülőtéren az Audi repülőforgalma a meghatározó. Emlékezetes, hogy a közelmúltban Orbán Viktor miniszterelnök jelentette be, hogy „épül egy polgári célokat szolgáló kifutópálya a kecskeméti légibázison”. Azt is mondta, hogy „Kecskemét járműipari központtá vált, ahol évi 140 ezer autót gyártanak, széles beszállító kör együttműködésével”. Ennek alapján sejtették iparági források, hogy a kecskeméti repülőtér a Mercedes céljait is szolgálja.