Már a postákon is hozzá lehet jutni a mindennapi pénzügyi ismereteket terjesztő általános és szezonális információkhoz a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Magyar Posta együttműködési megállapodása értelmében. A posta egész évben, illetve egy-egy tájékoztató kampányhoz kapcsolódva elérhetővé teszi fiókjaiban és más felületein is a jegybank tájékoztató kiadványait és társadalmi célú rövidfilmjeit.
Jelenleg is zajló nyár eleji lakossági kampányában az MNB főként az utazáshoz kötődő pénzügyi tudnivalókra – például az utasbiztosításokra, a bankkártya- és hitelkártya-használatra – hívja fel a figyelmet honlapján, Facebook-oldalán, több kereskedelmi áruházlánc üzletében, és a mostani megállapodás alapján már a postafiókokban is.
A tervek szerint az őszi iskolakezdés idején a diákok pénzügyei kerülnek majd a tájékoztatás középpontjába, az év végén pedig leginkább a karácsonyi hitelek és a gépjármű-biztosítások jellemzőiről szóló kiadványok lesznek elérhetők.
A jegybanki közlemény utalt a pénzügyi kultúra területén végzett nemzetközi felmérésre, amely szerint Magyarország felnőtt lakosságának jelentős része nem kellő körültekintéssel tervezi pénzügyeit, és a fontosabb döntések előtt sem tájékozódik alaposan. A nemzeti bank a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése érdekében kész újabb partnerekkel is hasonló megállapodásokat kötni.