Tíz hazai nagyáruházban kampányol pénteken a pénzügyi tudatosság erősítéséért a Magyar Nemzeti Bank (MNB) az Auchan Magyarország Kft. által szervezett fogyasztóvédelmi nap keretében.
A jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjának munkatársai pénteken 10 és 12 óra között települnek ki a budaörsi, csömöri, dunakeszi, óbudai, solymári, soroksári és szigetszentmiklósi Auchan áruházakba. Az MNB támogatásával működő Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat szakemberei pedig Debrecenben, Szegeden és Szolnokon adnak tájékoztatást a pénzügyi tudatosságról és a gyorskölcsönök jellemzőiről. A tudatos költségvetés-tervezést a helyszínen elérhető Pénzügyi Navigátor című kiadványok segítik.
A háztartás várható kiadásainak, illetve rendelkezésre álló bevételeinek számbavételét az MNB háztartásiköltségvetés-számító programja segíti. A jegybank szerint a legfontosabb, hogy az adott fogyasztó, család kiszámíthatóvá tegye pénzügyeit, átgondolja azt, hogy milyen kifizetésekre és bevételekre számíthat a jövőben. Hozzáteszik, hogy tudatos tervezéssel felkészültebben lehet szembenézni a nem várt kiadásokkal is, rendszeres megtakarítással pedig akár egy hitelfelvétel is megelőzhető. Amennyiben mégis elkerülhetetlenné válik a hitelfelvétel, érdemes a szerződéskötést megelőzően részletesen tájékozódni. Ebben segít az MNB hitel- és lízingtermék-választó alkalmazása.
A jegybank, tekintettel a közelgő húsvéti nagybevásárlásokra is, idén első ízben indít el személyes, áruházi kommunikációs kampányt a pénzügyi tudatosság erősítése érdekében. Amennyiben kedvező visszajelzések érkeznek, az MNB megvizsgálja annak lehetőségét, hogy az együttműködésre nyitott áruházláncok segítségével hogyan bővíthetők a személyes tanácsadások már eddig is bevált formái.
Mint ismert, az utóbbi időszakban egyre több szó esik a hazai pénzügyi tudatosság fejlesztésének szükségességéről, amelyet Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter fontos nemzeti feladatnak nevezett.
Ezért a tudatosság fejlesztésére nemzeti stratégia készül, amely még a nyár előtt a kormány asztalára kerül.