Június 30-án jár le a határidő a feltöltőkártyás ügyfelek adategyeztetésére; a mobilszolgáltatók telefonon és az ügyfélszolgálataikon, valamint postahivatalokban is lehetővé teszik az ügyfeleknek az adategyeztetést, online ügyintézés esetén pedig kedvezményeket is biztosítanak. A Telenor szerint viszont a június 30-i határidőig fennmaradó idő nem lesz elég ahhoz, hogy mindenki elvégezze a törvényben előírt adminisztrációt, adategyeztetés híján pedig kötelező lekapcsolni a feltöltős SIM-kártyákat. A társaság azonban biztosítja ügyfeleinek, hogy új szerződéssel 60 napon belül visszakapják a korábbi hívószámukat és egyenlegüket. Hatvan napon túl az egyenleg már nem állítható vissza, de 2018. február 28-ig a hívószámot még vissza tudja adni a Telenor.
A Magyar Telekom Domino-ügyfeleinek sem kell egyből a lekapcsolástól tartaniuk: a június 30. után kötött előfizetői szerződésükhöz visszakaphatják korábbi hívószámukat és fennmaradt egyenlegüket abban az esetben is, ha elmulasztják az adategyeztetést – írta a szolgáltató. A Vodafone e hétre ígért bővebb tájékoztatást a határidőn túli egyeztetésekkel kapcsolatban.
A Telenorral együtt a Vodafone már korábban jelezte, hogy szükség lenne a határidő módosítására: a Vodafone az év végéig, a Telenor pedig októberig vagy legalább szeptemberig javasolta meghosszabbítani az időszakot. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a távirati iroda érdeklődésre azt közölte: a határidő esetleges meghosszabbítása a törvényalkotó feladata, de a hatóságnak nincs tudomása arról, hogy ilyen intézkedés készülne. Hangsúlyozták: jogi akadálya nincs annak, hogy a szolgáltatók új szerződés keretében a határidő lejárta után visszaadják az ügyfeleknek megszűnő előfizetéseik hívószámát és egyenlegét, a személyazonosság igazolásával.
Az adategyeztetési kötelezettség csak a beszélgetésre alkalmas kártyákra vonatkozik, az ügyfél azonosítását pedig évente meg kell ismételni. Új szerződés megkötése előtt a szolgáltatók szintén kötelesek az új előfizetők megfelelő adatait előzetesen ellenőrizni és rögzíteni, ennek hiánya kizárja a szerződéskötést. A jogszabály alapján egy egyéni előfizetőnek legfeljebb tíz, egy üzleti előfizetőnek pedig maximum ötven előre fizetett mobiltelefon SIM-kártyája lehet.