2016. július 23., szombat, Lenke napja
Gazdaság
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: http://magyaridok.hu/gazdasag/otmilliardos-fejlesztes-var-a-balaton-fly-ra-191407/

Ötmilliárdos fejlesztés vár a Balaton Fly-ra

Korszakos jelentőségű fejlesztés előtt áll a Balaton Fly, a következő években ötmilliárd forintból építik újjá a repteret, és négymilliárdért gyorsforgalmi út köti majd össze az M7-essel.

Jelentős összeget, összesen ötmilliárd forintot irányoz elő a 2014–2020-as uniós fejlesztési ciklusban a hévíz–sármelléki repülőtér fejlesztésére a Balaton térség megújítását célzó csomag – tudtuk meg Papp Gábortól, Hévíz polgármesterétől. Ebből az összegből megújul a repülőtér külső és közvetlen belső része. Közművesítik a területet, meghosszabbítják a kifutópályát, korszerűsítik a repülést segítő technikai berendezéseket is, és fejlesztik a kargóképességeket. A fenti összegen kívül a fejlesztési terv négymilliárdot irányoz elő a Balatonszentgyörgy–Fenékpuszta–Keszthely elkerülőszakasz és az M7-es autópálya közötti szakaszának gyorsforgalmi úttá fejlesztésére.

A közúti kapcsolat révén a légikikötő elérhető lesz Nagykanizsa és Zalaegerszeg termelőüzemei számára, ami fontos beruházásokat hozhat ezeken a településeken. Papp Gábor utalt rá, hogy Zalaegerszegen előrehaladott tárgyalásokat folytatnak egy nagy ipari beruházás előkészítése érdekében.

A balatoni térség fejlesztésére több mint 300 milliárd forint jut, a kormány döntése nyomán nem uniós, hanem hazai költségvetési forrásból. A csomag stratégiai irányai a turisztikai, a közlekedési, a gazdasági és innovációs, valamint a területfejlesztés, továbbá az egészséges Balaton-termékek, a vízminőség, illetve a biztonság és a humánerőforrás-fejlesztések.

A Balaton Fly repülőtérnek jelenleg egy betonozott és egy füves kifutópályája van, illetve rendelkezik egy heliporttal is. A legfontosabb kifutópálya a betonozott, amely 2500 méter hosszú és 60 méter széles. Van éjszakai világítása és műszeres megközelítést segítő berendezése, így rossz látási viszonyok között és éjszaka is használható.

A Hévíz önkormányzatának százszázalékos tulajdonában álló Hévíz-Balaton Airport Kft. üzemeltette a repülőteret 2012 márciusától 2014 októberéig, amikor 700 millió forintért a Széles Gábor nagyvállalkozó érdekeltségébe tartozó SGH Aviation Hungary Kft. 49 százalékos tulajdonrészt vásárolt. A fennmaradó rész, 49 százalék továbbra is a hévízi önkormányzat tulajdonában maradt, míg két százalék Zalavár önkormányzatának tulajdonába került.

Az ötmilliárdos fejlesztési összeg nagyságrendjét jól érzékelteti, hogy a győri önkormányzat, az Audi és az állam közösen, kétmilliárd forintból fejlesztette a Győr–Pér repülőteret 2014-ben, amely ma már Boeing 737 és Airbuis A320 kategóriájú repülőgépeket is tud fogadni. Az 1450 méter hosszú kifutópálya 780 méterrel nőtt, és a teherbírását is jelentősen emelték. Megújult a repülőtér fényrendszere, valamint üzembe helyezték a műszeres leszállító rendszert, amely nagy arányban megnöveli a repülés biztonságát, és kedvezőtlen időjárási feltételek között is lehetővé teszi a fel- és leszállást.

A sármelléki Hévíz-Balaton Airport utasforgalma csaknem ötödével, 33 ezerre bővült tavaly a 2013-as évhez képest. Az érkezők és indulók nagyobb része, közel 28 ezer ember a charter- és menetrend szerinti járatokat vette igénybe, mintegy ötezer utas pedig a néhány utast szállítani képes kisgépeket.

Hirdetés

Kiemelt

A terrorcselekmény benne van az utasbiztosításban

Terrorcselekményekre is köthetnek biztosítást a magyar állampolgárok. Korábban a biztosítási szerződések szerződési feltételeiből egyértelműen kizárták a terrorcselekmények kockázatát.

Poszt-trauma

Gyurcsány anyósa jelentett

Most meg kéne lepődnünk?

Az albánok beárazták Thomas Dollt

Nem dicsérhetjük a magyar futballistákat sem, méltatlan volt a Fradi-mezhez a szerdai produkció.

11 éves gyereket fejeztek le az USA támogatottjai

Nem az ISIS tette.

Fel kéne fogni: nem fognak integrálódni!

A liberális sajtónak még nem esett le.

Hirdetés

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!