Az első kilenc hónapban 55 302 személygépkocsit, az egy évvel korábbinál 12 százalékkal többet helyeztek forgalomba első alkalommal – közölte a DataHouse Kft. az MGE adataira hivatkozva. Az MGE szerint a piaci növekedés lassulása szeptemberben megfordult, és az értékesítés újra nőtt a tavalyi évhez viszonyítva.
Az egyesület az egész évre 75 ezres nagyságrendben számít új autók forgalomba helyezésére, ami 15 százalékos növekedést jelentene 2014-hez képest. A kishaszonjárművek piaca is bővült szeptemberben: 1312 járművet helyeztek forgalomba, ami 1,9 százalékos növekedést jelent. Az adatokhoz fűzött kommentárja szerint az MGE bízik abban, hogy folytatódik a magánvásárlók visszatérése és a vállalati gépjárművek cseréje, ugyanakkor hozzáteszik, hogy a magánvásárlók jelenleg inkább a használt autókat keresik.
Az egyesület közlése szerint a kishaszonjármű-piac folyamatosan lassul az eddigi, a Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja (nhp) által generált forgalomnövekedés után. A piac év végi teljesítményét az egyesület pár százalékkal az előre jelzett 16 ezer darab alá várja, ami a tavalyihoz képest 6 százalékos növekedést jelentene. A nagyhaszonjárműveknél a tervezettnél magasabb időarányos teljesülés azt jelenti, hogy a végeredmény az év végére várhatóan meghaladja a 4500 darabos előrejelzést.
Szeptemberben a legsikeresebb autómárka a Suzuki volt, 928 darabszámmal, mellyel a hazai piac 12 százalékát sikerült lefednie a márkának. Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év kilencedik hónapjának győztese a Suzuki 928 darabbal és 14,8 százalékos piaci részesedéssel – tette közzé a Jato Dynamics. A második az Opel, a harmadik a Volkswagen lett. A modellek közül a legtöbb Suzuki Vitarából (597), Skoda Octaviából (378), Opel Astrából (211), Suzuki Swiftből (168), Volkswagen Golfból (162) és Ford Focusból (129) kelt el szeptemberben.
A Carinfo által közölt január–szeptemberi adatok alapján az Opel a piacvezető márka (11,5 százalék, 6400), majd a Skoda (10,5 százalék, 5800), a Ford (10,3 százalék, 5700), a Suzuki (9,1 százalék, 5000) és a Volkswagen (8,7 százalék, 4800) következik.