A piaci szereplők a március utáni időszak eredményessége kapcsán a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, aminek hátterében jelentős forgalombővülés, illetve a nagyáruházak, bevásárlóközpontok kötelező vasárnapi zárva tartásának első, érezhető hatása áll. Úgy tűnik, a kereskedők optimizmusa az év többi időszakára is kitart, a felmérés szerint ugyanis a webes vállalkozások az egy évvel korábbihoz hasonlóan kedvező eredményekre számítanak a nyári végi, őszi hónapokra is. A bizakodásra az is okot ad, hogy a kiskereskedelemben például az ősz eleje hagyományosan az egyik fő szezont jelenti a karácsonyi időszak mellett, habár az élénkebb vásárlásokat a hagyományos üzletekben is nyomon követhető általános fogyasztásnövekedés is ösztönzi. A GKI Digital friss felmérése szerint a magyar gazdaság állapotát illetően kismértékben javultak a boltok várakozásai.
Összességében a magyarországi online kereskedők a korábbi negyedévhez képest jobbnak látják az internetes piac helyzetét, és bizakodva tekintenek az elkövetkező hónapokra, miközben az üzlettel rendelkezők várakozásai sem romlottak, mivel mostanra nem igazolódtak a korábbi félelmek a vasárnapi szünnap hatásairól.
Az online kiskereskedelem robbanásszerű fejlődésére a Nemzetgazdasági Minisztérium is felfigyelt. Glattfelder Béla gazdaságszabályozásért felelős államtitkár a napokban azt mondta: az internetes vásárlás sokkal gyorsabban növekszik, mint bármelyik másik terület, a virtuális értékesítésben az előző évhez képest erre az évre nagyjából 30 százalékos bővülés várható.
A legújabb, júliusra szóló kiskereskedelmi eladásokat összesítő adatok holnap jelennek meg a Központi Statisztikai Hivatalnál. A szakértői várakozások és a piac nagyobb szereplőinek eddigi jelzései alapján várható, hogy a teljes kiskereskedelem júniusban mért 7,2 százalékos növekedése után a júliusi statisztika is újabb forgalombővülésről tanúskodik majd.