Valamennyi német autógyár megtette már az első lépéseket az átálláshoz az elektromos mobilitásra, kizárólag elektromos autót gyártó üzem építésébe azonban egyelőre vonakodnak belevágni – derül ki a távirati iroda körképéből. Mint írják, a Daimler például új márkát létesít az elektromos autóknak, az EQ-t. A Bosch vezérigazgatója, Volkmar Denner szerint az autóipar 2025-re az elektromos és hibrid autók 15-25 százalékos részarányával számol a gyártásban. A BMW az i3 mérsékelt sikere ellenére más modelljeit is ellátja elektromos hajtással. Az Audi 2018-ban egy elektromos SUV modellel jelenik meg a piacon. A Volkswagen az E-Up és az E-Golf után ID márkanévvel egy tisztán elektromos modellt visz piacra.
A VW 2025-re már legalább évi egymillió elektromos autót készül gyártani.
Arra azonban még egyik autógyárnak sincs kész terve, hogy hol hozzanak létre gyártókapacitást az elektromos autóknak. A vállalatok többsége egyelőre abban gondolkodik, hogy a már meglévő üzemegységeiben valósítja meg ezt, a VW E-Golf és E-Up modelljei például ugyanazon a szerelőszalagon készülnek, mint robbanómotoros társaik. Az Audi is ugyanazon a gyártósoron állítja elő az A3 e-tron plug-in hibrid modelleket, mint a robbanómotorosokat. A 2018-ra tervezett teljesen elektromos SUV modell gyártására pedig a brüsszeli üzemet szemelte ki, ahol jelenleg az A1 modell készül. Eddig csak a Porsche állt elő egy olyan tervvel, hogy új üzemet épít a Mission E sportkocsi összeszerelésére és fényezésére Zuffenhausenben, mintegy 700 millió eurós beruházással. A BMW ennél kevesebbet, 400 millió eurót invesztált az i3 modellt gyártó üzem építésébe Lipcsében.