Az online piac bevételei 18 százalékkal nőttek 2016-ban az előző évhez képest, amiben nagy szerepe volt az utolsó negyedévnek, az ünnepi bevásárlási időszak adta ugyanis az összesített online kiskereskedelmi forgalom 36 százalékát. A felmérés szerint tavaly 2,8 millió magyar vásárló szerzett be legalább egyszer valamit az interneten, ez hét százalékkal jelent több felhasználót, mint 2015-ben. Az online piac dinamikus növekedését az is mutatja, hogy a korábbi három százalék helyett immár a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 3,9 százaléka származik internetes értékesítésből.
A GKI Digital ezzel együtt rámutatott: a magyar piac felvevőképessége korlátozott, és megfigyelhető az e-boltok koncentrálódása, emiatt az internetes értékesítés növekedése belátható időn belül határokba ütközhet. A napi fogyasztási cikkek online beszerzése, valamint a rendszeres bevásárlások internetes intézése ugyanakkor még nagy növekedés előtt áll. A főbb árucsoportokban – műszaki cikk, játék és kultúra, számítástechnika, divat és sport, szépség és egészség, otthon és kert – az interneten rendelt műszaki cikkek forgalma nőtt leginkább tavaly, 24 százalékkal.