Az okostelefonok és a tabletek terjedésével a mobilnethasználók tábora is folyamatosan bővül: mára hazánkban számuk eléri a 2,6 millió főt. Bár a mobilnet szerepe a nyári pihenés, kikapcsolódás során felértékelődik, az év többi időszakában sem tudunk már meglenni nélküle: mindig és mindenhol használjuk. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” 2016 augusztus–szeptemberében végzett online kutatása alapján okostelefont már a felnőtt magyar internetezők kétharmada, tabletet pedig negyede használ. Okostelefonján, illetve tabletjén wifit 98 százalék (több mint 3,5 millió ember), mobilnetet pedig már 72 százalék használ (azaz 2,6 millió). A mobilnet-előfizetők körében a 4G-szolgáltatással rendelkezők aránya már eléri a 62 százalékot.
A használók mára hozzászoktak a mobilnet által nyújtott előnyökhöz, különösen az informálódásban és kapcsolattartásban tartják kulcsfontosságúnak. Nem volt ez másképp nyáron sem: 62 százalék szerint a mobilinternet elősegítette, hogy nyaralás, pihenés, fesztiválozás során is tájékozott és jól informált maradjon; több mint felük szerint enélkül sokkal nehezebb lett volna a programok, látnivalók, éttermek keresése; 45 százalék pedig főleg mobilnet segítségével tartotta a kapcsolatot az otthon maradt rokonaival, barátaival, ismerőseivel. A mobilnet szerepe már a nyári programok szervezésében is megkerülhetetlenné vált: az előfizetők harmada időjárás-előrejelzés megnézéséhez; ugyanennyien GPS-navigációhoz, térképekhez; negyedük utazásszervezéshez (is) gyakrabban használt mobilnetet, mint az év többi időszakában.
A nyári kikapcsolódás során már egyértelműen az információkeresésé volt a főszerep: okostelefonon és tableten mobilnetet a legnagyobb arányban közlekedési lehetőségek, programok, látnivalók, nevezetességek, éttermek, szórakozóhelyek használtunk. A fentieknek megfelelően nyáron mobilnetet az otthon (58 százalék) mellett főként utazás közben, közlekedési eszközön (70 százalék); a szabadban (61 százalék), illetve szálláshelyen (56 százalék) használtunk.
Bár nyáron bizonyos mobilnetes tevékenységek előtérbe kerültek, ezek többsége – mint például a böngészés, az információkeresés, az e-mailezés, a közösségi média vagy a csetelés – évszaktól független, mindig és mindenhol végezzük őket.