Nyílt eljárásban, két részben, 4,6 és 5,7 milliárd forintos keretösszegig vágányjavítási munkákat rendelne meg a Magyar Államvasutak (MÁV) Zrt. A pályázati kiírás szerint „nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózaton” 2017–2019-ben úgynevezett nagygéppel végzendő munkákat kíván megrendelni a vasúttársaság. A nagygép kifejezés itt vasútivágány-építő és -felújító gépláncot jelent. Ilyen dolgozott például a dél-balatoni vonal felújításán tavaly. Az ott alkalmazott, egymás után működő PM–1000 URM, illetve Matisa P95 felépítménycserélő gépláncok naponta közel 450 méter pályát tudtak felújítani, újjáépíteni.
A MÁV pályázata szerint ágyazatrostálást, nagygépes vágányszabályozást és felsővezeték-szabályozást, kitérők és váltók javítását kell megvalósítania a nyertesnek. Emellett el kell végeznie a sínek csiszolását nyílt vonali és állomási átmenő fővágányokon. Ugyanezt váltók és vágánykeresztezések, valamint nagy sugarú kitérők esetében is kiviteleznie kell. A munkákat két részre bontották, Nyugat- illetve Kelet-Magyarországra, az eső keretösszege 4,6, a másiké 5,7 milliárd forint plusz általános forgalmi adó. A MÁV Zrt. január végéig várja az ajánlatokat, március 21-én kell megkezdeni és 2018. december 31-én befejezni a munkát.
Ugyancsak a napokban jelent meg a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. felhívása a Püspökladány és Biharkeresztes közötti 55,6 kilométeres pálya rekonstrukciójára. A kivitelező feladata a 101. számú vasútvonalon a szűk keresztmetszetek kiváltása és a villamosítás megvalósítása érdekében megvalósíthatósági tanulmány, engedélyezési tervek és tendertervek elkészítése, az engedélyek megszerzése, valamint a tenderdokumentáció elkészítése lesz. Fel kell mérnie a vasúti vonalszakasz jelenlegi állapotát, hálózati szerepét, kihasználtságát. A valós igények figyelembevételével meg kell határoznia a felújítás, átépítés optimális változatát. A tervek szerint a vonalvillamosítás egyvágányú pályán valósul meg.