A Magyar Posta fejlesztésének köszönhetően a feladástól a kézbesítésig követhetővé válik az ajánlott, a tértivevényes és hivatalos iratok útja.
A csütörtöki bejelentésen Bártfai-Mager Andrea postaügyért és nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért felelős kormánybiztos elmondta: a társaságnak kiemelt figyelmet kell szentelnie az ügyfeleknek.
– A fejlesztés egyik lépéseként a Magyar Posta kivezeti a papíralapú tértivevényt – ismertette Illés Zoltán, a vállalat elnök-vezérigazgatója. A küldemények a Posta.hu oldalon vagy a társaság mobilapplikációján keresztül lesznek követhetők, a levelek átvételének ténye pedig rögtön digitális adatbázisba kerül.
Ezzel egy időben a feladó elektronikus úton értesítést kap a kézbesítés megtörténtéről. Az e-személyik birtokosainak elegendő hozzáérinteniük a készülékhez a kártyájukat. Csaknem nyolcezer kézbesítő kap olyan készüléket, amely alkalmas a digitális adminisztráció elvégzésére, a postákon pedig digitális aláíráshelyek állnak az átvevők rendelkezésére. A nagy mennyiségű küldeményt kezelő kézbesítők mobil nyomtatókat is kapnak, így nem kell nyomtatvány kitöltésével bajlódniuk, ha a címzettet nem találják a címzés helyén.
A vállalat egy új terméket is bevezet regisztrált közönséges küldemény néven. Bár az ilyen levelek kézbesítése nem kötődik személyes átvételhez, de a postás rögzíti annak a postaládába helyezését, amiről szintén értesül a feladó.
A 2018. június 30-án lezárandó fejlesztés konzorciumi formában jön létre, amelynek a vezetője a Magyar Posta, partnere pedig a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség. A társaság saját forrásból mintegy 1,9 milliárd forintot fordít a beruházásra, további 2,4 milliárd forint érkezik hazai költségvetésből és az unió Európai Szociális Alapjából.