A június 16-tól kezdődő nyári menetrend idején egészen az üdülési főszezon végéig, tehát az infrastrukturális fejlesztések szeptemberi újrakezdéséig a vasúti szakasz ismét használható lesz – tájékoztatta lapunkat a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója. Kérdésünkre, hogy az extrém hideg nem hátráltatja-e a munkákat, Lopper Dániel elmondta: a tél folyamán az évszakhoz igazodó kisebb műtárgyépítési feladatokat végeznek, jelenleg az előre gyártott műtárgyelemek daruval történő beemelése ad munkát.
Folyamatos a különböző anyagok munkaterületekre szállítása és depózása is, hogy a tavaszi munkakezdésre mindent előkészíthessenek. Ezekben a hetekben zajlanak továbbá a gyártási, szerelési műhelymunkák, továbbá a gépek, eszközök szokásos éves nagyjavítása, felújítása.
A Déli-part 2015 Konzorcium (az R-Kord Építőipari Kft., a V-Híd Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnikai Kft.) dolgozói tehát nincsenek fagyszabadságon, a három cég a kaposvár–fonyódi szakaszon dolgozókkal együtt 440 embernek ad folyamatos munkát télen is – tudtuk meg. Ők a munkaszerződésük szerinti bérüket és járulékaikat megkapják az időjárási körülményektől függetlenül is.
– A 72, 8 milliárdos fejlesztés eredményeként az évenként 1,6 millió ember által használt vasúti szakaszon megszűnnek az úgynevezett lassújelek, az utazók gyorsabban és kényelmesebben juthatnak majd el a Balatonhoz. A menetidő a mostani 166 percről a főváros és Keszthely között további 5-10 perccel csökken. Az állomásokon magas peronok is épülnek, és ahol indokolt, rezgéscsillapító sínágyazatot telepítenek és zajvédő falakat építenek – emlékeztetett a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója a balatoni vasútfejlesztés kapcsán.