A hatóság határozatai alapján több mint 260 millió forint kötbért fizettek ki a felhasználóknak a szolgáltatók – mondta a MEKH szóvivője a távirati irodának. Scherer Zsolt aláhúzta, hogy a hatóság egyik kiemelt feladata a fogyasztóvédelmi tevékenység, ennek részeként a hivatal tájékoztatási, panaszkezelési és szabályozási tevékenységet is ellát. A MEKH folyamatosan vizsgálja az energiaszolgáltatás minőségi kritériumait, a szolgáltatók ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, a garantált szolgáltatások kritériumainak megvalósulását, valamint a felhasználók elégedettségét.
A fogyasztók a leggyakrabban szerződésszegéssel, kereskedő-, felhasználóváltással és számlázással kapcsolatos panaszaik miatt fordultak a hivatalhoz. Tavaly az ügyfelek többsége a szolgáltatók által megállapított szerződésszegések felülvizsgálatát kérte, ezen belül is a szabálytalan vételezéssel kapcsolatos panaszok voltak túlsúlyban. Emellett nőtt a szolgáltatók számlázási tevékenységét és az elszámolást vitató, illetve a műszaki jellegű panaszok aránya is.
Jellemző panasz a hivatalnál továbbra is a kereskedőváltási folyamattal kapcsolatos kifogás: a felhasználók a váltás meghiúsulását, illetve elhúzódását kifogásolták, továbbá az ehhez kapcsolódó elszámolási, számlázási kérdések megoldásában kérték a segítséget. Emellett a tavaly beérkező panaszok jelentős hányadát tették ki a behajtási költségátalány alkalmazása miatti tömeges reklamációk. A hivatalhoz mintegy kétezer megkeresés érkezett, erre tekintettel a MEKH átfogó vizsgálatban hozott határozatot.
A hivatal ügyfélszolgálata tavaly csaknem 3900 alkalommal levélben és csaknem 5800 esetben telefonon adott tájékoztatást a felhasználóknak, személyes tanácsadásra, információnyújtásra pedig 511 alkalommal került sor – tájékoztatott az energetikai hivatal szóvivője. Jelezte, 2016-ban összességében kétszer annyi fogyasztó kereste meg a hatóságot, mint egy évvel korábban.