Hiteles reklámoknak a legtöbb magyar fogyasztó azokat tartja, amelyek ajánlásként olyan emberektől jönnek, akiket ismer, és akikben bízik. Többek között erre is rámutat a Nielsen által hatvan országban végzett idei felmérés a fogyasztók reklámokhoz való viszonyulásáról.
Tíz magyar válaszadóból heten a vállalatok, márkák saját weboldalait nevezik meg hiteles reklámforrásként, tízből hatan pedig más fogyasztók online posztjain található információkban bíznak. Jelentős azoknak a tábora is, akik valamely médiumban olvasott vagy hallott szerkesztőségi véleményt tartanak hitelesnek.
A világszerte végzett felmérés azt mutatja: nem lehet megfogalmazni egyszerű, általános szabályt arra, milyen módon lehet a reklámozás hatékonyságát a leginkább kihasználni a telített piacokon, illetve hogyan értsük meg a különböző országok fogyasztóinak reklámokkal kapcsolatos érzéseit.
Miután a vállalatok elkezdték fogyasztóikat az interneten is követni, az online reklámkampányok egyharmada nem működik. Nem kelti fel a figyelmet, és semmilyen mértékben sem ösztönöz vásárlásra – állapítja meg Randall Beard, a Nielsen szakértője. Mint mondta, napjainkban a fogyasztók sokkal inkább maguk irányíthatják, hogy milyen tartalmakat ismerjenek meg, és folytassanak-e párbeszédet márkákkal. Így a sikerhez, hogy egy-egy márkára minél többen emlékezzenek, szerinte egyetlen út vezet: ismerni kell a képernyőkön közvetített reklámok fogadtatását.