Az idén a magyar vevők is megismerkedhetnek azokkal a célzott, egyéni szokásaikat figyelembe vevő reklámozási technológiákkal, amelyeket a kiskereskedelmi láncok a világ több országában már sikeresen alkalmaznak. Tegnap mutatkozott be a szegedi Bconshop mobilalkalmazás, amit a Széchenyi Tőkebefektetési Alap hatvanmillió forintos kockázatitőke-befektetésével fejlesztettek. Az alkalmazás lényege, hogy a felhasználók tartózkodási helye alapján juttat el hozzájuk az érdeklődési körükhöz igazított akciós ajánlatokat akkor, amikor az adott üzletek környékén tartózkodnak. Az üzletek pedig alacsony költséggel üzemeltethető rendszeren keresztül szólíthatják meg játékos formában célközönségüket, a személyes adatok ismerete nélkül elemezve a vásárlási szokásokat.
Szintén tegnap mutatta be hasonló szolgáltatását a Deloitte. A cég szerint új megoldásával az internetes áruházakban tapasztalt és mára széles körben megkedvelt vásárlói élményhez nagyon hasonló módon a hagyományos áruházak is képesek lesznek észlelni, és akár saját nevükön köszönteni a vásárlókat abban a pillanatban, amikor azok megérkeznek az áruházba. Ezáltal személyre szabott ajánlatokkal vásárlás közben tehetik könnyebbé a termékválasztást. A Deloitte szerint a statisztikák alapján az ilyen ajánlórendszerekkel akár 10-20 százalékos éves forgalomnövelés is elérhető, így az üzletek is érdekeltek lehetnek a bevezetésben.
A szolgáltatások sikere az eddigieket látva még bizonytalan. A magyar vásárlók hagyományosan fogékonyak a kedvezményekre és a pontgyűjtésre, nem véletlen, hogy milliószámra vannak forgalomban a különböző láncok által kibocsátott hűségkártyák és kuponok. Az itthoni vásárlók egyúttal érzékenyek az adatvédelmi kérdésekre is, márpedig a célzott kedvezményekhez szükségszerűen tételes hozzáférést kell nyújtaniuk bevásárlási szokásaikhoz.