Lesújtó eredményre jutott tavaly a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) abban a reprezentatív felmérésben, amelyből kiderült, a fogyasztók alig több mint másfél százaléka vallja magát tájékozottnak az e területen felmerülő kérdésekben.
Márpedig tudatos vásárlási szokásokkal és az alapvető fogyasztói jogok ismeretében nagyon sokat tehetünk nemcsak egészségünkért és környezetünkért, de költségeink csökkentéséért is – hívta fel a Magyar Idők figyelmét az NFH annak a ma induló szemléletformáló kampánynak a kapcsán, amely napi öt percben együttműködésre hívja a lakosságot a hatóság közösségi internetes oldalain.
A felhívás szerint a június 26-ig tartó kampányhoz bárki csatlakozhat, aki úgy érzi, szeretne tudatosabb fogyasztóvá válni, ami annyit tesz: kis odafigyeléssel, megfontolt választásokkal felelősen óvja egészségét és környezetét, tapasztalatait pedig nem tartja meg magának.
A jelentkezők május 30-tól négy héten keresztül négy témában fejleszthetik ismereteiket az interneten, megoszthatják tapasztalataikat és hasznos gyakorlati tudást szerezhetnek. A fogyasztóvédelmi kihívás hónapjában minden héten, akár naponta többször is a hivatal Facebook-oldalán olvasható praktikus tanácsok, oktatóanyagok a környezet-, illetve egészségtudatos fogyasztás, a termékbiztonság és az alapvető jogok témaköreit tárgyalják.
Az NFH várakozásai szerint a heti feladatokban szereplő információkkal, illetve azok kipróbálásával a fogyasztók sokat tehetnek azért, hogy tudatosabban vásároljanak, érvényesítsék szavatossági és jótállási igényeiket, eredményesen tegyenek panaszt, vagy épp óvják környezetüket.
– Ne csak az ökolábnyoma legyen kisebb, hanem a kiadásai és bosszúságai is csökkenjenek a fogyasztóknak, a közösségi kampánnyal ez a célunk – közölte a hatóság.
A ma kezdődő kihívás lényege, hogy az éppen aktuális témához az oldalra látogatók olyan, másokat is tudatosabb gondolkodásra ösztönző bejegyzéseket tegyenek közzé, amellyel bizonyítható, hogy ők a heti témakörnek megfelelő életmódot folytatnak, és ezzel segítik mikrokörnyezetük tudatos formálását.
– A kihívást elfogadó három legaktívabb résztvevő a kampány végén meglepetésre is számíthat a hatóság részéről – jelezték a szervezők.