2015-ben mind volumenében, mind arányaiban nőtt a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor. A csomagszám-emelkedés hátterében a saját bolti átvételek csökkenése, a vidéki vásárlók súlyának növekedése, valamint az elérhető kézbesítési megoldások sokszínűsége és kedvező ára áll. Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás, valamint a fix átadópontos átvétel aránya nőtt leginkább. Előbbi az összes online rendelés 44, utóbbi pedig 21 százalékát (körülbelül 4,6 millió csomag) teszi ki a vásárlások száma alapján.
Az online vásárlók egyértelműen nyitottak az átvételi megoldásokra, ugyanis évről évre egyre több csomagot kérnek átadópontra, ahol így saját időbeosztásuknak megfelelően bármikor átvehetik rendelésüket. Ráadásul a vezető csomagponthálózatok ma már olyan kiterjedtek, hogy szinte mindenki könnyen találhat magának közeli átvételi helyszínt.