Az új generációs családi üzleti vezetők háromnegyede nagyszabású tervekkel rendelkezik vállalkozása jövőjével kapcsolatban, ám a korosztályok közötti ellentétek itt is megjelennek. A PwC 21 országból 35 új generációs családi üzleti vezetővel készített mélyinterjút, és az új nemzedék további száz tagjának megkérdezésével végzett felméréséből kiderül, hogy többségük szerint nagyon fontos, sőt elengedhetetlen a digitális átalakulás a vállalkozásuk sikeres működéséhez.
A válaszadók több mint harmadát ugyanakkor frusztrálja, hogy a jelenlegi nemzedék nem egészen érti az átalakulásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat. A fiatal vezetők négyötöde alapvető építőkockának tartja az innovációt, ám mindössze 15 százalékuk véli úgy, hogy az újításra a vállalkozáson belül kellő hangsúlyt fektetnek.
A kutatás szerint az új nemzedék tagjai négy úton juthatnak el a sikerhez: a hagyományos üzleti tevékenység fenntartásával, az átalakulással, valamint az üzleti lehetőségek kiaknázásával a családi vállalkozáson belül vagy azon kívül.
– Egy családi vállalkozás számára a tartós siker záloga a kompromisszumkészség, valamint a vállalkozás és a család – a mostani és az új generáció – szükségletei közötti egyensúly megteremtésére való képesség – mondta a felmérés tanulságairól Antall György, a Réti, Antall és Társai PwC Legal cégtársa. Szerinte ha a fenti tényezők bármelyike hiányzik vagy nem megfelelően működik, az utódlás inkább kockázatokat, mintsem lehetőségeket rejt magában.