Kizárta a nemrég indult fogyasztásösztönző kampányból a tisztességtelen árpolitikát folytató kiskereskedelmi láncokat a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. Emellett a kamara a beszállítókkal szembeni tisztességtelen forgalmazói magatartás, a diszkriminatív árképzés és az erőfölénnyel való visszaélés miatt esetükben is kezdeményezi a hatósági vizsgálatot.
A köztestület tájékoztatása szerint csak azoknál az áruházláncoknál állnak a múlt héten meghirdetett dinnyefogyasztás-ösztönző kampány mellé, amelyek most, a szezon elején nem csökkentették vagy csökkentik kilogrammonként 100 forint alá a dinnye fogyasztói árát. A kóstoltatással összekötött kampányt elsőként a Metro áruházaiban rendezték meg, a következő hetekben a CBA, az Auchan és a Spar üzleteiben folytatják.
A Tesco múlt heti akciójához más áruházláncok is csatlakoznak, további súlyos károkat okozva ezzel az amúgy is nehéz helyzetben lévő termelőknek. Ahogyan arról lapunk is beszámolt, mától a Lidl 99, az Aldi 95, a Penny Market pedig 89 forintos kilónkénti áron kínálja a népszerű terméket.