Az elektromos és hibrid autók zöme viszonylag olcsó, hazai márkás, mindössze 100 kilométer hatótávolságú. Az állami támogatással e modellek, mint a legnépszerűbb Chery eQ, mindössze 60 ezer jüanba, mintegy két és fél millió forintba kerülnek, támogatás nélkül azonban 160 ezer jüannál olcsóbban nem tudnák nyereséggel értékesíteni e gépkocsikat.
Az import autók ára többszöröse a Kínában gyártottaknál, a támogatással együtt is. Az elektromos autók terjedését ösztönzik azzal is, hogy számos nagyvárosban adminisztratív korlátokat alkalmaznak a benzinüzeműekre, ezekre nehezebb rendszámot szerezni.
A gyártást is több milliárd dollárral támogatja Kína, azonban ilyen pénzekhez csak kínai, illetve vegyesvállalatok juthatnak, mint például a BYD és a BAIC Motor.
A nagy nyugati autómárkáknak kihívást jelent az is, hogy a támogatás feltétele a kínai piacra szánt, egyedi márkanevű autók gyártása.
A gyártók támogatása 2020-ra megszűnik, de addigra nagy kapacitású, a piacon versenyképes elektromos autógyárak üzemelnek majd Kínában – véli az egyik legnagyobb gyár, a senzeni BYD szóvivője. Kína lépéselőnyben van az elektromos autók gyártása terén – állapítja meg a cikk szerzője, utalva arra, hogy csak az amerikai General Motors 3,8 milliárd dollárt kíván befektetni e területen 2020-ig Kínában.