Lezárult a vita a Hódmezővásárhely és Szeged közötti tram-train fejlesztése körül, a Magyar Közlönyben olvasható határozat szerint folytatódhat a beruházás, amely azonban újabb elemekkel bővült. Mint ismert, az első magyar helyközi villamosvonal – angolul tram-train – előkészítése megtörtént, mind a pálya fejlesztésére, mind a járművekre kiírták az év elején a közbeszerzési eljárást, mi több, a MÁV-Start az utóbbi pályázatot el is bírálta. Ennek ellenére a kormány mégis újraértékelte a projekt tartalmát és költségeit.
A miniszterelnök korábban azt nyilatkozta, szükség van a beruházásra, de észszerű áron és keretek között kell megvalósítani. Azonban nemcsak Hódmezővásárhely és Szeged, hanem Szabadka–Szeged–Hódmezővásárhely között kellene megépíteni a vonalat. A kormány lefolytatta az újraértékelést, és úgy határozott, hogy a MÁV-Start megveheti nettó 17 622 586 884 forintért a nyolc dízel-elektromos üzemű hibrid vasútvillamost. A magyar vasúttársaság idén áprilisban hirdette ki a közbeszerzési pályázat eredményét, amely szerint a Stadler Rail Valencia S. A. szállíthatja a járműveket.
A pálya építésére 48,6 milliárd forintot költhet a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő. Ebbe beletartozik a Hódmezővásárhelyen belül építendő 3,3 kilométer hosszú, egyvágányú, kitérős rendszerű villamosvasúti vonal létesítése, a Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely, Népkert közötti vasútvonal felújítása 22 kilométer hosszban, a 100 km/h közlekedési sebesség elérése érdekében, a vonal kétvágányúsítása Szeged-Rókus–Baktó elágazás, valamint Sártó elágazás–Kopáncs forgalmi kitérő között, illetve az Algyő állomás átépítése és az algyői vasúti Tisza-híd felújítása. Új biztosítóberendezést is kell építeni a vonalszakaszon, és azt be kell kötni a Szeged személypályaudvaron található központi forgalomirányítási központba. A kormányhatározat szükségesnek tartja a tram-train-rendszerhez járműtelep építését is Szegeden, nettó ötmilliárd forintért.
A projekt új elemként tartalmazza egy vasúti és közúti Tisza-híd építésének előkészítését Szegeden, 1,270 milliárd forintért. A cél az, hogy Szeged és Újszeged vasútállomások között vasúti kapcsolat jöjjön létre, valamint egy vasúti és buszközlekedést kiszolgáló intermodális forgalmi csomópont és P+R parkoló. Ugyancsak kezdeményezi a kormány Szeged–Szabadka és Szeged–Békéscsaba elővárosi vasútvonalak felújításának az előkészítését, amelyre 2,032 milliárd forintot különítettek el.