Kétmillió forinttal támogatja a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) annak a hazai térségnek a marketingjét, amely a tegnap meghirdetett „Magyarország legígéretesebb kulturális úti célja” pályázaton elnyeri az elismerő címet.
Az MTÜ közlése szerint az idén 11. alkalommal hirdették meg az Európai Bizottság Kiváló európai desztinációk (EDEN) elnevezésű pályázatát. Ennek keretében keresi a hazai pályáztatás lebonyolításáért felelős ügynökség azt a magyar térséget, amely a kulturális turizmus területén európai szinten is versenyképes értékeket tud felmutatni. Az is elvárás, hogy a pályázó sokszínű, nemzetközi szinten is vonzó kulturális kínálattal rendelkezzen, amely ahhoz is hozzájárulhat, hogy hosszabb távon oldódjon a turizmus szezonalitása és területi koncentrációja.
A június végéig pályázható, „Vidéki múzsa kerestetik – Műemlékek, úti célok, zseniális attrakciók” címmel útjára indított kiíráson olyan desztináció indulhat, amely már legalább két éve létező, helyi, kézzelfogható kulturális értékekre épülő speciális turisztikai kínálatot tud felmutatni. Ez lehet a kulturális-történelmi örökség vagy kortárs kultúra része, mint például a hagyományos történelmi vagy régészeti emlékművek, helyszínek, továbbá ipari létesítmények, múzeumok, színházak, kortárs építészeti alkotások. A nyertes magyarországi térség részt vesz a jövő évi Európai Turizmus Fórumon, illetve nemzetközi piacokon kap reklámozási lehetőséget.