Az Audi Hungaria ebben az évben megkezdi kompakt SUV modelljének, a Q3-nak a gyártását. Az új típus beindításához tavaly egy 90 ezer négyzetméteres üzemet építettek fel, ahol 700 robot támogatja majd az emberi munkát.
Vélhetően ez a téma is szóba került Orbán Viktor miniszterelnök és Peter Kössler, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja és Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke között hétfőn folytatott munkamegbeszélésén. A Q3-ast Európában eddig a spanyolországi Martorellben gyártották.
Az Audi tavaly nagyjából annyi autót és motort gyártott Győrben, mint az azt megelőző esztendőben, de idén jelentős kapacitásnövekedés várható. Ez egyrészt a Q3 megérkezésének, másrészt a villanymotorgyártás megkezdésének tudható be. Az Audi tavaly kezdte meg az elektromotorok győri próbagyártását, és idén kezdődik a tömeges termelés.
Ez az év a Mercedes kecskeméti autógyárában is a fejlesztésé lesz: bővítik az üzemet, új gyárat építenek és további 2500 embernek adnak munkát. A meglévő telep bővítése 580 millió eurós beruházással történik, az új üzem pedig egymilliárd euróba kerül. A munka idén kezdődik meg, a legmodernebb, Ipar 4.0 technológiát képviseli, és új, korszerű logisztikai koncepciót valósít meg.
A munkaerő fejlesztésére számos erőfeszítést tett a vállalat 2017-ben. Novemberben kapták meg diplomájukat az első művezetők, és indul a Mercedes–Benz Academy is. Szeptembertől mintegy 250 fiatal vesz részt gyakorlati képzésben.
A Magyar Suzuki Zrt. a múlt évben 15 161 új autót értékesített idehaza, ezzel a piac 13,04 százalékát szerezte meg. A japán márka modelljei közül a Vitara volt a legnépszerűbb 22 százalék feletti részesedéssel, 8786 vásárló választotta az Esztergomban gyártott sport-szabadidő autót. Az SX4 S–Cross modellből 3407 darab kelt el Magyarországon. A háromezer Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki tízezernél több embert foglalkoztat.
Az Opel szentgotthárdi motorgyárával kapcsolatban egyelőre csak kérdőjeleket látni: a francia PSA-konszern tulajdonába került üzemben október-november folyamán két ütemben kétszáz (kölcsönzött) munkást küldtek el. Arról, hogy 2018-ban milyen tevékenységet terveznek a gyárban, hivatalos nyilatkozat nem született.
Sajtóhírek láttak napvilágot arról, hogy a szlovákiai Trnavában lévő PSA-motorgyár bővítése helyett egy másik kelet-európai üzembe viszik a motorok gyártását, és ez lehet Szentgotthárd is.
Egymillió gépkocsi
Az előző évihez képest enyhe mértékben csökkent, de ismét meghaladta az egymilliót a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma 2017-ben. Tavaly ugyanakkor jelentős mértékben emelkedett az új gépkocsik értékesítése – derült ki a szlovák Autóipari Szövetség (ZAP) által tegnap nyilvánosságra hozott adatokból. A ZAP statisztikái szerint 2017-ben a három szlovákiai autógyár, a pozsonyi Volkswagen, a zsolnai Kia és a nagyszombati Citroën üzemeiben összesen gyártott gépkocsik száma meghaladta az 1,025 milliót, ez valamivel kevesebb volt, mint egy évvel korábban, amikor az országban 1,04 millió autó készült, ugyanakkor csaknem megegyezett a 2015-ben kimutatott 1,038 milliós gyártási adattal. Tavaly ismét emelkedett az új gépkocsik értékesítése, a számok elérték a 2009-es rekordév értékeit. Az országban 2017-ben összesen 108 279 új gépkocsit értékesítettek, ebből 96 085 volt személyautó. (MTI)