A belföldi utazást népszerűsítő kampányt indított a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), amelyben magyarországi úti célok, illetve kulturális és természeti értékek bemutatásával a magyar utazni vágyókat ösztönzik belföldi utazásra – közölték. Az augusztus végéig tartó, Magyarország rád vár! szlogennel indult kampánytól a hazai úti célok iránti érdeklődés erősödését, valamint az utazási időtartam és a belföldi vendégéjszakák számának növekedését várja az ügynökség.
A turizmus versenyképességének növekedése nem várható csak a külföldi turistáktól, a belföldi utazások során eltöltött vendégéjszakák számát is növelni kell. – Ez úgy érhető el, hogy megfelelő attrakciókkal és élménykínálattal ki lehet csalogatni a vendégeket a megszokott üdüléseikből, és ajánlani lehet nekik akár helyi vonzerőket, akár családbarát programokat vagy egyéb turisztikai szolgáltatásokat is. A kampány célja, hogy mind több utazót győzzünk meg arról, hogy nem csak Ausztriába, Horvátországba vagy az Égei-tenger partjára érdemes elutazni – fogalmazott a közleményben Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója.
Az MTÜ minden eddiginél hangsúlyosabb szerepet szán a digitális kommunikációnak: külön weboldalt indít és üzemeltet Fedezdfel.itthon.hu címmel, valamint a közösségi médiában is kampányolnak. Az ügynökség a legnagyobb nyári fesztiválokra is készül: a soproni Telekom VOLT Fesztiválon, a zamárdi Balaton Soundon vagy a budapesti Sziget Fesztiválon mobiltelefonon is könnyen elérhető bemutatókkal hívják fel a figyelmet az attrakciókra.