Jogsértőnek találta a Magyar Telekom Nyrt. összehasonlító reklámjait a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), ezért 35 millió forint bírságot szabott ki a társaságra. A GVH tájékoztatása szerint a vállalat Bízd rá magad! szlogenű kampányában nem tárgyilagosan hasonlította össze saját szolgáltatását a versenytársakéval. Felidézték, hogy a hirdetés üzenete szerint a Telekom 4G mobilinternetet többen használják, mint a Telenor vagy a Vodafone 4G mobilinternet-szolgáltatását.
A hivatal közölte, hogy a hirdetésben nem teljesült az ellenőrizhetőség követelménye. A Telekom állításait a hivatkozott gyorsjelentések nem támasztják alá, mivel azok 2014 januárjában készültek utoljára, továbbá nem tartalmaznak adatokat a 4G-hálózat használóiról – írták. A GVH szerint csak a lényeges, meghatározó, jellemző és ellenőrizhető tulajdonságra vonatkozó összehasonlító reklámok jogszerűek, és az összehasonlításnak is tárgyilagosnak kell lennie.
A hivatal hangsúlyozta azt is, hogy az ellenőrizhetőség akkor sem teljesül, ha a reklám hitelességét a fogyasztó nem tudja ellenőrizni, mert az csak bírósági perrel vagy egy hatósági eljárással igazolható. Súlyosbító körülményként értékelte a GVH a bírság kiszabásakor, hogy a 4G-szolgáltatás a kampány idején sok fogyasztó előtt még ismeretlen volt, ezáltal a szolgáltató információs előnyhöz jutott – áll a közleményben.