A 2015-ös 2 százalék körüli bővülési ütemet követően éves összevetésben 4,7 százalékkal növelték díjbevételüket a hazai biztosítótársaságok 2016 első kilenc hónapjában. A Magyar Biztosítók Szövetéségnek (Mabisz) legújabb kimutatása alapján a vizsgált időszakban közel 692 milliárd forintos díjbevétele volt az iparágnak. Tavalyelőtt ugyanekkor valamivel 661 milliárd alatt volt a teljes szektor díjbevétele. Az életbiztosítási és a nem életbiztosítási termékeknek közel azonos a súlya, előbbiből 336, utóbbiból 356 milliárd forint díjbevételük volt a szolgáltatóknak, az összesítésből közel 99 milliárdot tett ki a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokra (kgfb) érkezett befizetés.
A Mabisz adatai szerint 2015 egészében 871 milliárd forint díjbevétele volt a biztosítóknak, ami akkor éves összevetésben 2,5 százalékos növekedést jelentett. Látva a folyamatos fejlődést és a bevételek emelkedését a válság előtti szintek irányába, a 2016-os összesített adat várhatóan felülmúlja a 2015-ös számokat.
Amiben azonban nem történt érdemi változás egy év leforgása alatt, az a piaci tagozottság. Továbbra is nagyon töredezett a piac, számos olyan szereplő van, akinek csak egy-két, vagy akár egy százaléknál is kisebb a piaci részesedése. A piacvezető Allianz 14,6 százalékos részesedéssel rendelkezik, a második a Generali 13,8 százalékkal. Őket követi a Groupama és az Aegon, egyaránt 10,5 százalék körüli részesedéssel. Több biztosítónak is nagyjából öt százalék körüli a részesedése, ez alatt viszont már számos kisebb cég versenyez.
Jól mutatja a szektor berendezkedését, hogy az összesített piaci részesedésükkel szemben mennyire erősek tudnak lenni egyes cégek az egyes termékcsoportokon belül. A mindössze 1,3 százalékos összesített súllyal bíró Magyar Posta biztosítója például az életbiztosításokon belül már 13,6 százalékos részesedéssel rendelkezik, ezen a termékkörön belül fölényesen vezeti a piacot az NN 17,5 százalékkal, miközben összesített részesedése csak 8,5 százalék. A piacot vezető cégek súlyát a nem életbiztosítási termékek adják, az Allianz ennek a szegmensnek több mint az ötödét, a Generali pedig a 17,6 százalékát irányítja.