Az idén mintegy 3,5 millió feltöltős SIM-kártyánál kell elvégezni a jogszabályban előírt éves adategyeztetést, a szerződéskötéstől számított fordulónapokon – közölte tegnap a távirati irodával a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Ennek oka, hogy 2017-től a jogszabály szerint az adategyeztetést évente kell elvégezniük a szolgáltatóknak, az idén ez mindenkinek eltérő időpontban lesz annak függvényében, hogy ki mikor kötött szerződést. A feladat végrehajtása ettől az évtől folyamatosan zajlik, így az NMHH szerint előreláthatólag – a tavalyi, egy határidőhöz kötött időponttal ellentétben – nem várható tömeg a szolgáltatóknál az újabb adategyeztetések miatt.
A hatóság a 3,5 milliós ügyfélszámot a sikeres adategyeztetésen átesett SIM-kártyák száma alapján kalkulálta, de hangsúlyozták: azóta történtek újraszerződések, hiszen meghatározott ideig valamennyi szolgáltató lehetővé tette a korábbi hívószám megtartását új szerződéskötéssel, és szűnhettek meg előfizetések és köttettek újak is a természetes piaci folyamatoknak megfelelően.
Az előző évi tapasztalatokról azt közölték, hogy az adategyeztetés 2017-ben új kötelezettségként jelentkezett a szolgáltatóknál. Az adategyeztetők nagy számából eredően a feladat a szolgáltatóknak kihívás volt: új folyamatokat kialakítva a rendszereiket alkalmassá kellett tenniük az adategyeztetés elvégzésére.