A Mercedes–Benz 250 millió eurós, 77 milliárd forintos beruházást valósít meg a kecskeméti gyárban 2018-ig, amelynek részeként új karosszériaüzem épül. A bővítés lehetővé teszi az új generációs kompaktautók még rugalmasabb és hatékonyabb gyártását – közölte a cég. A bejelentés némiképp meglepetés, ugyanis alig két hete történt, hogy a Nemzeti Befektetési Ügynökség járműipari konferenciáján Christian Wolff, a Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének bemutatkozó elnöke a társaság ez évi beruházásaként 12 és fél ezer négyzetméteres logisztikai csarnok építését jelentette be 15 millió euró értékben.
A karosszériaüzem ennél lényegesen nagyobb beruházás – amellyel a vállalat eddigi beruházásai a telephelyen több mint 1,3 milliárd euróra nőnek –, de nem mérhető egy teljes autógyárhoz. Márpedig a Daimler–Benz kecskeméti üzemének 2012 márciusi megnyitása óta folyamatosan röppentek fel a hírek a gyár „megkettőzéséről”. Ezt megalapozta, hogy a cég kétszer akkora területet vásárolt, mint amennyit a jelenlegi gyár elfoglal. A közelmúltban azonban éppen ezzel ellentétes hírek keltek szárnyra. Egy kevéssé ismert szlovák portál úgy értesült, hogy a Daimler–Benz a szomszédos országban építene olyan üzemet, ahol a luxusautó-gyártó egyik új modelljét készítenék, illetve épülne még egy gyár, ahol a Daimler számára gyártanának motorokat. A Mercedes–Benz szóvivője, Cars Matthias Krust a portál kérdésére elmondta, igaz az a feltételezés, hogy folyamatosan keresnek olyan gyártóhelyszínt, amely alkalmas lehetne a kapacitásaik bővítésére, de további részleteket nem árult el.
A Mercedes mostani bejelentése a kecskeméti üzem bővítéséről azt látszik igazolni, hogy Stuttgartban továbbra is számolnak Kecskeméttel. A beruházás egyértelműen a magyarországi gyár iránti elkötelezettség megnyilvánulása, valamint megteremti az új generációs kompaktautóink sikeres gyártásának feltételét. Ez a döntés is alátámasztja a Mercedes–Benz hosszú távú terveit Magyarországon – sietett hangsúlyozni Christian Wolff. A beruházásnak köszönhetően a vállalat megerősíti a gyár szerepét a prémiummárka globális termelési hálózatában. A kecskeméti gyár szoros együttműködésben dolgozik a rastatti testvérgyárral. Ezen a telephelyen 2020-ig szintén nagy volumenű beruházásokat hajt végre a vállalat, mert világszerte jelentős kereslet mutatkozik a Mercedes–Benz prémium kompaktautói iránt. Ez azt jelenti, hogy tartósan biztosítottak a munkahelyek a kecskeméti Mercedes–Benz-gyárban. A vállalat nemzetközi sikeréhez nagymértékben hozzájárul a kecskeméti üzem a B osztály, a CLA és a CLA Shooting Brake gyártásával. A CLA és CLA Shooting Brake modelljeit kizárólag Kecskeméten gyártják az egész világ részére. A cég a közelmúltban jelentette be a CLA és CLA Shooting Brake frissítését. A modellek a nagyközönségnek a hónap végén a New York-i autószalonon mutatkoznak majd be. A forgalmazást már júliusban megkezdik.
Sztrájkfenyegetés az Audinál Nyomásgyakorló eszközként sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezete (AHFSZ), miután eredménytelennek nyilvánította az Audi Hungaria Motor Kft. vezetőségével eddig folytatott bértárgyalásokat – közölte honlapján az AHFSZ. A bértárgyalások folytatódnak a munkaadó és a szakszervezett között. Az egyeztetések során az AHFSZ januárig visszamenőleg legalább tizenötezer forintos béremelést, a választható béren kívüli juttatások keretösszegének legalább 570 ezer forintra emelését, egységes, nem differenciált béremelést követelt. Továbbá azt, hogy a szakszervezet és a munkáltató a megállapodásban rögzítse: közös munkacsoportot alakítanak ki, amelynek részeként új bérstratégiát alkotnak.