Országos szintű, több ezer, de nem minden ügyfelet érintő problémát okozott tegnap hajnalban egy hiba a UPC-nél. A kora reggeli órákban a társaság egyes előfizetői azt tapasztalták, hogy nem működik sem az internet, sem az internetalapú vezetékestelefon-szolgáltatás. Az olvasói megkeresések alapján az ügyfélszolgálat sem bírta a terhelést, elérhetetlenné vált.
A szolgáltatás kiesését egy informatikai probléma okozta – közölte a Magyar Időkkel a UPC Magyarország –, amelynek megoldásához rögtön hozzáláttak annak észlelését követően. A munka néhány órát vett igénybe, és délelőtt 10 óra tájban sikerült a helyreállítás, ezután pedig automatikusan visszatért a szolgáltatás az érintett előfizetőknél. Akinél mégsem történt ez meg, annak érdemes újraindítania a modemet: mintegy fél percen keresztül kikapcsolt állapotban hagynia, majd ismét bekapcsolnia, ezután már minden bizonnyal helyreáll a szolgáltatás. Amennyiben ez sem segít, az ügyfélszolgálathoz lehet fordulni.
A UPC teljes szolgáltatási területét érintő incidensből ugyanakkor sokan semmit sem észleltek, a társaság közlése szerint ez a hiba jellegéből adódott. Mint elmondták, ilyenkor szigetszerűen szakadnak le egyes területek az internetről, míg másoknál nem merül fel probléma. Hasonló okok miatt az átmeneti leállással érintett ügyfelek pontos számáról nem tudott tájékoztatást adni a társaság.