Most jött el a pillanat a Ford teherautó-üzletága globális terjeszkedésében, hogy meghódítsa az európai piacokat is. – A Ford Trucks 25 országban működik a Közel-Keleten, Afrikában, Oroszországban és a FÁK-államokban, és három kontinensen folytatja a terjeszkedést. Célja, hogy hálózatát 2020-ra ötven országban építse ki, s megtelepedjen az európai kontinensen is.
Ehhez a közép-európai régiót találták megfelelőnek – mondta el Emrah Duman, a Ford Trucks nemzetközi értékesítési igazgatója egy tegnapi sajtótájékoztatón, ahol a Ford bejelentette magyarországi piacra lépését. Utalt rá, hogy Nyugat-Európában jelentős szerepet játszanak a fuvarpiacon a magyar, valamint a lengyel, az ukrán és a román cégek, logikus, hogy először közvetlenül ezeken a piacokon kívánják eladni a járműveket. Érdekesség, hogy az európai piacot a Ford törökországi gyárából kívánja ellátni, ahol fejlesztő- és tesztközpont is működik.
Lapunk kérdésére Gőgh Ferenc, a magyarországi importőr Delta Truck kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy kezdetben az 5000-5500 darabos magyar nehézgépjármű-piac 5 százalékát kívánják megszerezni. A szakember hozzátette: a hazai kamionpiac meglehetősen speciális, ugyanis egyetlen szereplő – a Waberers – egymaga lefedi a teljes értékesítés 20 százalékát. A magyar piacon mind a hét nagy nemzetközi gyártó képviselteti magát (a Mercedes, a MAN, a Scania, a Volvo, a DAF, a Renault és az Iveco), ilyen feltételekkel igyekszik teret nyerni nyolcadikként a Ford. Az első két évben a jármű értékesítéséhez kapcsolt, rendkívül kedvező szervizcsomaggal próbálnak partnereket szerezni, majd várhatóan érkezik a következő generációs járműszéria. Ekkora már azt várják a tervek szerint, hogy a Ford Trucks a nyugat-európai országokban is megtelepszik.
A Ford kamionok és teherautók kizárólagos magyarországi importőre és forgalmazója a Delta-Truck, a vállalat értékesítési és eladás utáni szolgáltatásokat, valamint alkatrészeket kínál majd a Ford Trucks ügyfeleinek. A cég használt járművekkel kereskedik, erre épül majd a kiskereskedelmi vállalkozás. A tevékenységeket a szigetszentmiklósi központból irányítják, amely méretét tekintve Délkelet-Európa egyik legjelentősebb teherautó-értékesítő központja.
Elektromos autók tartós bérlettel
Az elektromos autók beszerzését támogató, a Nemzetgazdasági Minisztérium által meghirdetett pályázat újabb lendületet adott a zöld rendszámú flották bővítésének – közölték az Arval flottakezelő szakértői. Szerintük azonban a növekvő érdeklődést nemcsak az állami hozzájárulás okozza, hanem az is, hogy a pályázaton elfogadottak a tartós bérleti szerződések is. Ezek sok vállalat számára vonzók, hiszen ilyen esetben a flotta menedzselésének gyakorlati ügyei, a karbantartás, a drága akkumulátorcsomag kezelése, valamint a futamidő végi értékesítés kockázatai a bérbeadókat terhelik.