Beköltözött új központjába a DHL Express nemzetközi áruszállítással foglalkozó cég a Budapest Airport Business Parkban. A nyolcmilliárd forintos zöldmezős beruházásban 6000 négyzetméter raktárat, 2400 négyzetméter irodakomplexumot építettek és 4500 négyzetméter munkaterületet alakítottak ki. Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára az ünnepségen kiemelte, a DHL Express fejlesztése háromszáz új munkahelyet teremt, és elősegíti, hogy Magyarország egyre inkább a régió logisztikai központjává váljon.
Az államtitkár utalt a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara legfrissebb konjunktúrafelmérésére, amelyben a megkérdezett mintegy száz vállalat kétharmada jónak ítéli saját üzleti helyzetét. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a 2010 óta folytatott gazdaságpolitika eredményeként sikerült megteremteni a stabil, fenntartható gazdasági növekedés feltételeit.
A gazdaság teljesítménye 2017 első felében 14 százalékkal haladta meg a 2013 első fél évében mért szintet, és az ipar is jobb mutatókkal büszkélkedhet – sorolta Lepsényi István a távirati iroda tudósítása szerint. A növekedésből egyébként a logisztikai vállalkozások is kivették a részüket: az áruszállítás 2012 óta folyamatosan bővül, a magyar vállalkozások nemzetközi fuvarozási teljesítménye pedig az elmúlt tíz évben több mint két és félszeresére emelkedett, így a szektor hozzájárulása a magyar bruttói hazai termékhez 6,3 százalékot tesz ki. De még van hova fejlődni.
John Pearson, a DHL Express Európáért felelős vezérigazgatója az eseményen elmondta, hogy Közép- és Kelet-Európa fontos növekedési régió a DHL-csoport számára, a budapesti új létesítményük jelentős mérföldkő a DHL Express 25 éves magyarországi történetében. A Deutsche Post DHL-csoport elkötelezett Magyarország és a kelet-közép-európai régió iránt: a zöldmezős beruházásnak köszönhetően megháromszorozhatja csomagfeldolgozó kapacitását, továbbá szélesebb szolgáltatási portfóliót tudnak kínálni az ügyfeleknek.
A budapesti repülőtér évről évre nagyobb forgalmat bonyolít: az utasforgalomban az év végére meghaladhatják a 13 millió látogatót, és a teheráru-forgalomban is jelentős, húszszázalékos bővülésre számítanak. A Budapest Airport éppen ezért újabb beruházás terveit készítette el. A 2. terminál közelében jövőre elkezdődik egy újabb, Cargo City névre keresztelt logisztikai központ építése. Ezen keresztül akár évi 250 ezer tonna légi teheráru indulhat vagy érkezhet Magyarországra, a jelenlegi forgalom több mint kétszerese.
A Budapest Airport az évtized végéig további 160 millió eurónyi, azaz mintegy ötvenmilliárd forintnyi összeget fordít a repülőtér további bővítésére és az infrastruktúra fejlesztésére.
A BUD: 2020 néven meghirdetett modernizációs program keretében egy sor további beruházás valósul meg, beleértve a Cargo Cityt, a 220 méter hosszú, 2 B oldali beszállítófolyosót, új parkolókat, valamint logisztikai és környezetvédelmi fejlesztéseket.