Több mint 32 milliárd forintos (106 millió eurós) beruházást indít az Audi Hungária Motor Kft. a győri telephelyén 2015 és 2018 között – értesült lapunk. A fejlesztésnek köszönhetően 380 új munkahely létesül. A korszerűsítés eredményeként a benzin- és a dízelmotoroknál is lehetőség lesz arra, hogy az eddigieknél is takarékosabb, környezetkímélőbb modellek kerüljenek le a gyártósorokról. A beruházást a kormány is támogatja, az elnyert összeg hatmilliárd forint. A szerződést ma írják alá, a részleteket Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető elnöke, valamint Borkai Zsolt, Győr polgármestere hétfő reggel ismerteti.
Idekapcsolódó hír, hogy információnk szerint a Volkswagen konszern igazgatóságának elnöke levelet írt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszternek a vállalat előtt álló kihívások miatt. A tárcavezető válaszában arról biztosította Matthias Müllert, hogy a magyar kormány nagyra becsüli az Audi magyarországi tevékenységét és beruházásait, valamint biztos benne, hogy a Volkswagen túljut a nehézségeken.
Az Audi Hungária Motor Kft. a minap közölte, hogy továbbra is a termelési terv szerint folyik a munka a győri gyárában, a Volkswagen-csoport körül kialakult helyzet jövőbeli hatásairól egyelőre pedig nem tudnak nyilatkozni. A cég nem vezetett be létszámstopot, folyamatosan szükség van jól képzett alkalmazottakra, ennek megfelelően tart a toborzás a betöltetlen álláshelyekre. A győri gyár továbbra is a konszern központi motorszállítója, ráadásul a vállalatnál minden évben új motorprojekteket indítanak. Az idei év első felében 1 067 525 motort gyártottak Győrben, 1289-cel többet, mint tavaly ilyenkor.
Ismert, a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, a Volkswagent az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége szeptember 18-án vádolta meg, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. Az Audi Hungária jelezte: nem a Győrben készült alapmotorokkal kapcsolatos esetleges minőségi hiányosságokról, hanem az autókba beépített szoftverek ellen felmerült kifogásról van szó az ügyben. A cég a megrendelt motorokat a vállalatcsoporton belüli együttműködés keretében a konszern különböző járműgyáraiba szállítja. Hogy ezeket hol és melyik modellbe építik be, az a járműgyárak felelősségi körébe tartozik – tették hozzá.