Nem kell sokat várnia az utazóközönségnek arra, hogy megjelenjenek az első vezető nélküli taxik a forgalomban.
Ola Källenius, a Daimler fejlesztési igazgatója szerint csupán három-négy év kell ahhoz, hogy ellepjék az utakat az úgynevezett robottaxik. A szakember az egyik német hírügynökségnek adott nyilatkozatában rámutatott: bár a vezető nélküli járműveknek a városok rendkívül komplex környezetnek számítanak, viszonylag alacsony sebességgel és nagy felbontású térképekkel kezelhető lehet a probléma. Néhány városhoz már meg is vannak a megfelelően részletes térképek ahhoz, hogy elinduljon a tesztelés.
A multinacionális vállalat fejlesztési igazgatója elmondta azt is, hogy a Daimler jelenleg negyedik és ötödik generációs, önállóan navigáló járművek kifejlesztésén dolgozik. Az ötödik generációs járműveknél már egyáltalán nincs szükség arra, hogy vezető felügyelje a folyamatokat.
– Az előttünk álló három-négy évben kereskedelmileg éretté, közúti felhasználásra alkalmassá tesszük a technológiát – mondta a szakember.
Bár az elektronikai, távközlési és közlekedési megoldások rohamosan fejlődnek, az önvezető járművekre vonatkozó szabályozás még nem született meg. Ezért a Daimler igazgatója abban reménykedik, hogy mire közúti forgalomba kerülnek a robotautók, Németországban és más államokban is megteremtik a szükséges jogi kereteket, illetve feltételrendszert.
A távirati iroda tudósítása szerint a Daimler több vasat is tart a tűzben az autonóm mobilitás terén: nemrégiben az Uber fuvarmegosztóval írt alá szándéknyilatkozatot arról, hogy annak platformján rendelhető robottaxikat fejleszt ki. Az Uber jelenleg Volvo-modellekkel végez robottaxi-kísérleteket az amerikai Pittsburghben, ezek az autók azonban a vezető felügyelete alatt közlekednek.
A kísérleteket az idén tavasszal egy baleset miatt átmenetileg fel kellett függeszteni.