Több mint 1500 milliárd forintnyi vasútfejlesztés indul el vagy fejeződik be a következő években hazai és európai uniós forrásokból – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára egy szakmai tanácskozáson. Mosóczi László ismertette, hogy az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (IKOP) 2. prioritásának teljes kerete nettó 459 milliárd forint, amit a hazai vasúti törzshálózat felújítására fordítanak. Az IKOP 4. prioritása nettó 331 milliárd forintot tartalmaz, és az elővárosi vonalak és vasútállomások korszerűsítését célozza – írta a távirati iroda. Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz által Magyarországnak biztosított forrásból maximum 341 milliárd forintra lehet pályázni Brüsszelnél. Magyarország kilenc vasúti projektet valósít meg a támogatásból, és biztosan felhasználja a rendelkezésre álló keretet.
Mosóczi László az IKOP 2. prioritásának fejlesztései között említette a Püspökladány–Debrecen-vasútvonal korszerűsítését 121 milliárdból, a Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti vonalszakasz felújítását 70 milliárdból. Előkészítés alatt áll a dél-balatoni vasútállomások rekonstrukciója 2,5 milliárd forintból, és tervezik a Liszt Ferenc repülőtér kötött pályás kapcsolatának kiépítését, aminek egy része a föld alatt futna.
Az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program 4. prioritásában 17 projekt szerepel, közöttük a Budapest–Esztergom-vasútvonal villamosítása 45 milliárdból, a Szeged–Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain megvalósítása 16 milliárdból és a Mezőzombor–Sátoraljaújhely közötti vonal fejlesztése 23 milliárdból. Huszonegymilliárd forint áll rendelkezésre Debrecen intermodális csomópontjának kialakítására és további 48 milliárd hasonló fejlesztésekre más városokban. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára az eseményen megemlítette, hogy kínai hitelből, mintegy 500 milliárd forintból építik újjá a Budapest–Belgrád-vasútvonalat.